AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.117

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 17 av 41
BjörnB: snodas säger ju några klockrena, enkla saker. Dvs, att det är köpläge just nu, INTE säljläge, oavsett marknad. Bilar är i princip ALDRIG goda affärer - betänk skatter, försäkringar, reparationer så har man ganska raskt en dyster bild av utgifter.

Skillnaden är väl hur vi väljer att lägga våra pengar och vad vi själva tycker att vi är värda. Simon_en vill bara ha något billigt, spelar ingen roll vad, och kommer därför att göra av med sina pengar på en Ford Mondeo.

Många andra här är intresserade av bilar. Och är beredda att lägga en krona till i inköp, för en E38. det handlar om känsla. Och det finns en anledning att varken Ford Mondeo eller Volvo V70 är en Bond-bil, de saknar utstrålning. Men det spelar ingen roll för många, och det är helt okej. Alla är vi olika.

Oavsett så får man vad man betalar för. Och man gör det i en verklig affär, inte här - detta är ett diskussionsforum, inte en marknadsplats. Här görs inga affärer, här bara snackas det... :)

Simon_en och alla andra som vill: lägg ett vettigt bud på Crailes bil så kanske ni har en chans i varje fall.... Det är ni värda.

Vänliga hälsningar /Lasse
Lasse-SL500,

har redan gjort det. I oktober, då kom vi inte över ens. Frågan är om vi gör det nu....:)

Kollade lite på Blocket nyss, och det verkar som om priserna gått upp sen senast? Det kan vara tillfällighet, jag kanske har fel, men bortsett från några som saknade bilder så verkar dom börja från 50.000 billigaste nu.

Den här är ett undantag, verkar inte så tokig, bortsett från att den verkar sakna Navi/TV:

Länk

Avsaknad av TV/Nav gör inget för mig. Däremot tycker jag att den långa varianten är riktigt ful, så den går bort för mig. Priserna kanske går upp i utannonserat pris, en tolkning, en annan är att de billiga omsatts och de dyra står kvar...

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lasse,
"Dvs, att det är köpläge just nu, INTE säljläge"
Visst men för de flesta handlar det inte om att sälja vid en tidpunkt och sedan köpa nytt när tiderna är mer gynsamma. De allra flesta byter bil (säljer en och köper en annan inom kort) och då kan det vara minst lika fördelaktigt att göra det nu.

"Bilar är i princip ALDRIG goda affärer"
Tala om det för alla bilhandlare och annat löst folk som lever på att göra bilaffärer.

"Kollade lite på Blocket nyss, och det verkar som om priserna gått upp..."
Slutsatsen du kan dra av att läsa på blocket är att de utannonserade priserna kanske har gått upp. Men vad säljs de för i praktiken?

sl500; Det finns ju massvis med E38 för under 50´... Dök just upp en med ful servicebok och allt det där för 29´. Jag tror inte att de kommer gå upp i pris, någonsin. I alla fall inte brukskörda men välskötta 740 etc, entusiasterna kommer nog vija ha Indvidual (och då inte vilket sunk som helst, utan mer udda indvidual) eller Alpina och extrema lågmilare. Ingen annan 7-serie har ju uppnått samnarstatus... varför E38? Bruksförarna/raggarna etc kommer lämna E38 i och med att prestigen etc försvinner och bruksvärdet sjunker. E38 kommer således att gå samma öde till mötes som alla gamla lyxbilar...
Simon: det trevliga med Navi/TV är (bortsett från Navi / TV och känslan) att man enkelt kan få ett integrerat hemmabio-system i bilen. Jag installerade en separat DVD-spelare diskret mellan stolarna, och med en tillsats i elektroniken i skuffen får jag ut bild och ljud i bilens anläggning, det är rätt cool faktiskt.

Här är min 740 (som inte är till salu):
Länk

Jabbal: när blev en enda "massvis"? :) Jag såg oxo den för 30 och blev förvånad. Den har visserligen ingen utrustning, men har ändå inte de allra tråkigaste hjulen, och den ligger 12-15000 under priset på de andra. den verkar inte så tokig faktiskt. Om du är seriöst intresserad av E38, och inte bara av att tjafsa på Internet :) så kanske du skulle kolla på den? Missförstå mig rätt, men du är väl en av dessa BMW-lösa som hoppas på lägre priser? Allt går i vågor och nu vänder det, det kommer bara bli dyrare om du väntar längre. Det är dags att byta upp dig från gubbträsket med Jaggorna och orange blinkers... ;)
BjörnB: omsättningen av bilar har rasat. Jag har inget patentrecept hur en bilhandlare ska fixa det, man kanske sänka sina marginaler? Recessionen är inte isolerad till bilmarknaden, den gäller på alla plan.

Locka fler genom att erbjuda bättre villkor låter som vettiga åtgärder i en hårdnande marknad. Erbjud bättre inbytespriser och rimligare utpriser.

Annars kommer ju alla göra som jag - behålla sina bilar och inte göra några affärer. Ingen tjänar på det, men det är ett typiskt beteende i lågkonjunktur.

Lycka till i vilket fall som helst!
Lasse,

är inte så intresserad av hemmabio i bilen. Har två löstagbara DVDskärmar till barnen på långkörning, det räcker. GSMtelefon känns i så fall mer intressant!

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag äger ingen E38 och kommer troligvis inte köpa ngn mer heller, jag är ändå emot "dessa låga priser". Varför? Jo, för att jag pga egen erfarenhet vet att man visst kan får bra betalt för fina ex. Jag har ju själv fått summor som simon_en och hatter mest tycker är drömmar för mina E38or.

Lasse-SL500: Riktigt snygg E38 du har! Hade ju varit intressant att veta hur tex hatter och simon_en värderar ett sådant ex som är ordentligt påkostat, med 20" Alpina fälgar och ett skick som verkar vara en bra bit över det genomsnittliga? Det enda jag vet är att man annonserar en sådan bil för 30.000 kr så blir man garanterat totalt nerringd...

Sedan får jag också hålla med Lasse om att det alltid är samma personer som hänger på forumen och förespråkar lägre priser, tycker alla har drömpriser, de får aldrig eller sällan köpt ngt själva utan är mer intresserade av att tjafsa.

Men visst, fortsätter vi tjafsa på i denna tråd kommer den snart upp på topp 100 =)

BMW CS #5139
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Ni är välkommna med ett bud på bilen!
Kanske kan komma överens!... Vem vet!

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har inte velat lägga mig i denna underhållande diskussion, men...
Kunde inte hålla mig.

Personligen tror jag att säljaren av objektet som från början dryftades här kommer att antingen låta bli att tala om för oss vad slutpriset blev, eller skarva och lägga till på summan för att inte tappa ansiktet här.

Så vad som än händer så kommer vi nog få leva i ovisshet.

/Christofer
Tror det handlar mycket om skick. Jag blev erbjuden 80 för min, men vill inte sälja. Visst, min är i ovanligt gott skick o mycket utrustning, men om jag blir erbjuden den summan för min 740 tkr jag inte Crailes 60 för en 750 är för mycket begärt. Det handlar bara om att vänta på rätt köpare.

För 30 får man en skabbig, inrökt skorv med dåliga bussningar bak, glapp i framvagnen och utan all utrustning. Det behöver inte vara ngt fel, textilklädsel är okej, och även "dasslocken" (standardstolarna). Det handlar mest om vad man som köpare är ute efter. Vad man anser sig själv vara värd. ;)

Trevlig kväll på er
Nu har vi ägnat 300+ inlägg åt att bedöma marknaden. Låtom oss nu invänta resultatet av 750försäljningen. Hoppas att Craile håller oss uppdaterade.

Nja för runt 30-40 tusen kan man hitta hyfsade ex av E38:or.
Finns det för övrigt E38:or med tygklädsel utan elinställning förutom 728, 725 tds?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Fortsätt.
Scheckheft
Finns det för övrigt E38:or med tygklädsel utan elinställning förutom 728, 725 tds?

ja, 730, 735, 740

Mvh
Scheckheft
Scheckheft
730d, 740d

Mvh
Scheckheft
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
för den som är händig med smal plånbok är nog detta den billigaste på blocket med prutmån..
Länk

ps :-)
hatter
Återigen kan jag inte låta bli att kommentera ett inlägg från Lasse-SL500.

Du skriver, jag citerar din egen text:

"Allt går i vågor och nu vänder det, det kommer bara bli dyrare om du väntar längre. Det är dags att byta upp dig från gubbträsket med Jaggorna och orange blinkers... ;)"

De enda som kommer drabbas av att det blir dyrare är den som väntar med att sälja, för den som väntar kommer "förlora" mer .... det säger väl sig för varje enskild här inne som läser och som skriver att inte kommer en e38 öka i ett värde?? Möjligtvis en som köpt riktigt billigt och som säljer sen för ändå en rimlig slant.

Tittade på din Lasse, bilderna var fina ... något för mkt "blingbling" för mig ... hade jag bott på Rosengård i Malmö hade jag nog varit en omtyckt bilist där ;)

Nåväl, de e synnerligen en intressant tråd som hela tiden kravlar sig vidare med nya visa inlägg hehe

Jag vill som avslutning återigen påstå att många här inne som vidhåller högre priser inte hittat sin guldtacka i sina bilar och vill nog därför gardera sig i sin prissättning så inte den nye ägaren hittar den istället o blir rik ;)

Ta 80000 för din bil Lasse, kan ju inte vara något o fundera över herregud det är ju en ofantlig summa för en sådan blingbling sak ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.