AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.042

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 16 av 41
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Angående köpläge på bilar: Molin Bil här i Sundsvall har en ny Interlagosblå M6:a, sänkt till 799000 kr, nypris enligt spec. 1137000kr
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Japp simonen, jag spår i kaffesump och tomma portmonäer. Adderar jag lite fiskrens till det hela kanske jag kan kommer ner på en noggrannhet i ören!

X5 4,4 -01
Grabbar här finns en billig 7-serie Länk som borde passa er ekonomi

två generationer för gammal. E38 är det som gäller!..:) (eller Mondeo, det är samma sak..:))

Weeman; tycker nog att det är lite fånigt, denna tråd handlar inte om vem som har råd med E38, det handlar om vad E38 är värd. Jag har ingenstans i denna tråd sett någon som vill ha E38 till minipengar för att de inte har råd, snarare handlar det om att man inte vill betala pengar man inte får igen för denna gamla lyxbil.
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Hoppas jag inte är den enda E38 ägare som har stor respekt för äldre 7-serier som E28! Är bara snobbigt att se ner på en sån underbar raritet.

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
1. generationens 7-serie har koden E23.E28,är 2. generationens 5-serie.
Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
syfta på E23*

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Jabbal ! märkligt resonemang att man vill ju få igen investerat kapital:-)
..det är väl inte guld eller obligationer ni ska köpa utan en bil:-))
Vill man bli av med sin e38 nu så får man sälja på botten,precis som på fastighetsmarknaden och börsen som det har sett ut.

Skulle aldrig sälja vare sig aktier, hus eller bil just nu, om inte kronofogden knackade på..Däremot skulle jag handla om jag haft pengar.
Gemini__
En E23:a i fint skick skulle inte sitta fel, vilka linjer. Mäktiga vagnar helt klart.
snodas,

jag är likvid och väntar in rätt pris. "Gamla" priser är ej intressanta längre.

Simon_en: får man fråga vad det är du väntar på, om du är likvid? Är det en investering du tänker göra, eller ska du köpa bil?

Här har du en för 2193:-
Länk

Ford Mondeo??? I rest my case.... :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Vilket klipp Lasse :), stämmer in bra med dagens miljömedvetenhet.

För att förtydliga så har jag full respekt för E23, faktum är att den jag länkade till är riktigt läcker speciellt med BBS fälgarna. Hade jag haft plats hade den mer än gärna fått ingå i min samling.

väntar in en bil till ett vettigt pris.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Finns ett par påståenden jag skulle vilja kommentera:

"Skulle aldrig sälja vare sig aktier, hus eller bil just nu, om inte kronofogden knackade på..Däremot skulle jag handla om jag haft pengar. "

Säljer du bilen har du pengar att fynda för. Sälja billigt och köpa billigt eller sälja dyrt och köpa dyrt, vad är skillnaden?

"märkligt resonemang att man vill ju få igen investerat kapital:-)"

"Är det en investering du tänker göra, eller ska du köpa bil?"
Konstig fråga, är inte en bil en investering?

Klart man vill kunna få igen det mesta av pengarna då man säljer bilen igen om man nu inte tänkt köra den tills det är dags för skroten.
Grunden till ett bra och ekonomiskt ägande gör man vid köpet. Då man ska sälja är man vanligtvis mer i händerna på köparna.

Ganska ofta ser man folk som påpekar att en bilaffär ALDRIG är en bra affär. Vanligtvis kostar det så klart pengar att äga sin bil men är det ingen här som någon gång tjänat några kronor på en bilaffär?
hatter
konstig tråd detta. Tänker man efter så sitter några på ena läktaren o skriker "billiga bilar" medans andra läktaren vidhåller "högre pris", frågan är när vi blir huliganer och börjar kasta saker och slå varandra för vi tycker olika? ;)

Vidhåller fortfarande min åsikt om bilar och dess sjunkande värde, sälj medans det går ... bilar som serieproduceras har i 99 fall aldrig stigit i priser! Så ska man sälja så bör man också beakta marknaden som den är och inte vara dum.

Försöker bli av med min 520 1999 sv-såld för 39000 kr ... bara de verkar vara en svårighet trots mkt trevlig prissättning från min sida. Å andra sidan behåller jag den hellre än att dumpa ner priset mer. Det är mitt val med den bilen.
Och här sitter jag i mitten och är nöjd.

The way we see the problem is the problem.
Kan inte förstå att denna tråd fortfarande är vid liv!!!
Ännu är ju inte 750n såld....

En intressant iaktagelse är väl att de som tycker att priserna borde vara högre, ja de sitter på ett ex av den aktuella vagnen...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.