AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.049

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 15 av 41
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Var inget Hatter... Jag som läste fel!

hatter
hö? min jämförelse hur priserna går ner? Ja jag vet att en 525 är en e39a. Tack ändå Craile ;)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Hatter, du skrev att en E38 hade fel färg, vad anses som fel färg på denna modell? Intressant att veta liksom, för om det är en färg jag själv gillar är det ju bra köpläge för mig :)

/Mats J
hatter
den va lila aktig med ljustgrått skinn ... såg väldigt smaklöst ut... ;) för min del.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
hatter, för det priset hade man ju kunnat spraya den mattsvart och köra med den sedan! :)
(som vinterbil och för att inte mina E32:or skall rosta då)

/Mats J
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Hatter, du har Power Post.
Haha, hatter: mopsar du med en 320 i garaget?? Kanske en Mondeo diesel skulle vara något för dig?

Bara den är i rätt färger - absolut inte blå med ljusgrå klädsel, en sån ger man max 10 för... hahahahaaaaaa :)

Det är för mycket gnabb här - och det är bara dom som inte har några riktiga bilar som tjafsar, simon_en och hatter - vilka gnällspikar! Allt är fel, utom Mondeo och BMW 320 diesel. :)
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
bilnasar ska man ta med en nypa salt..de kan utan att blinka, lura sin egen morsa:-)
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Helt klart sant snodas!

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Nu börjar det bli fart i tråden :D, personangreppen haglar

Dags att låta denna tråden dö en värdig död, känns inte som det leder nån vart och alla har nog visat rätt tydligt var dom står..

Lasse-SL500; kvalitet och pris hör väldigt sällan ihop, om aldrig. Faktum är väl att exempelvis en XJ håller betydligt högre prisnivå än motsvarande årgång av E38. Och skall vi ta kvalitetsdiskussionen kan vi göra det i en annan tråd... Men jag väljer att citera vad Jaguar XJ gav vid en snabb sökning här på AP;

"Jag har tidigare haft en e32 och kör nu XJ40. Naturligtvis skiljer det mellan olika exemplar, men E32:an åkte mest mellan olika verkstäder medan XJ40:n inte har krånglat alls. Båda kostade runt 30.000 inköp"

"Har en Xj40-94 (sista årsm.) och en BMW 728ia -99. Har aldrig haft problem med Jaggan"

"Vi köpte en xj40 -93 i december som andrabil i familjen. Helt annorlunda mot den 740ia -96 som jag kör dagligen. Går bekvämt på vägen men känns lite äldre än BMW:n. Väcker däremot mycket större uppmärksamhet. Elsystem och färddator inger inte samma förtroende utseendemässigt som i BMW:n, men fungerar hittills perfekt

"Är inte kvalitet i det här sammanhanget mycket subjektivt? Min erfarenhet är att Jag är väl så driftssäker (efter 90) som BMW men att känslan i reglage och annat är rappligare"

"E38an ägde jag när den var ca 6 år gammal och med 20.000 mil på mätaren
X300 äger jag nu ch den är ca 10 år och med 17.000 mil på mätaren

Fördel E38:
Något rymligare
Lägre bensinförbrukning

Fördel X300:
Mycket färre el-problem (har inte hört ett okynnesplingande på hela året)
Mycket färre mekaniska problem( Det är aldrig problem med en välservad vxllåda eller motor på X300)
Mycket mindre problem med rost
Billigare försäkring
Bättre andrahandsvärde"

Fast visst, bortsett från kvaliteten är E38 antagligen en bättre vagn precis överallt.
hatter
Daniel, du har Power Post

men, ja har ingen 320 diesel?? Konstigt man inte kan tyda skrift bättre ;) Jag känner mig inte påhoppad ett dugg här.

Ibland gör sanningen ont .... man kan välja att blunda ... men för oss andra som ser och hör kvarstår sanningen ;)
Helt subjektivt vill jag påstå att Jaguar och Daimler verkar få stå ifred på gator och torg medans BMW gärna figurerar i media, sen kan det förvisso ha att göra med försäljningsantalet av BMW överstiger vida men ändock verkar (helt subjektivt) även ungdom, bus och hulliganer i allmänhet visa engelsmännen mer respekt än tysken (som man kanske minns från Ibiza där engelsmannen oftare sågs rödblommig rabblande oigenkännlig dialekt.).

Har varken 750 eller E38 men lever trots allt livets gladare(?) dagar med min åldersman vid min sida, sex cylindrar har jag råd med idag. Dagen till ära säger experten att bensinpriset nått sin lägsta nivå någonsin (folkets jubel) så det är bara att tanka fullt ut och njuta lika mycket.

Ford Mondeo, i rest my case...

The way we see the problem is the problem.
Hatter: det är bra, för det är bara kul att "tjöta" lite. Den här tråden är lite utflippad, o det känns som det är rätt högt i tak. :)

Goa gubbar (fast en del envisas med Ford Mondeo) ;)

Jabbal: Jaguar är jag inte så bekant med, det är ett ganska litet märke. Men jag håller med om att det är sköna bilar - vem myser inte av en Jagga? Tyvärr gör deras försäljare här i Sthlm ALLT DE KAN för att det ska fortsätta vara litet, drygare får man leta efter. En av mina bekanta hade en 01:a som dom bytt motor på två gånger hittills. Visserligen på garantin, det är tydligen ngt problem med smörjningen på den modellen. Det var det jag tänkte på.

Ha en bra dag alla!
hatter
haha de e lungt ;) som sagt man måste få uttrycka sig utan att ta illa vid sig ;) ska man bara rulla så kvittar de egentligen va man rullar i mondeo eller en skranglig bmw kan ju kvitta ... den förstnämnda tingar nog mindre utgifter ;)

Tydligen så håller 750n på att säljas enligt trådskaparen. Ska bli intressant att se under vilka betingelser det blir.

Hatter, vad är en V70 T5 från 05 max 12Kmil värd. Har hållit koll på dem sedan sommaren 08. Ingen har omsatts. Har du någon uppfattning. Är en av de mest intressant bilarna för mig som jag är beredd att betala mer för än i min köpesannons.

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag gissar på MAX 42550kr ;)
(minus eventuella avdrag för att bilen inte är i 100% nyskick)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.