AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.107

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 13 av 41
simon_en: vad kul, har du fått ändan ur och gjort slag i saken? Äntligen, det var på tiden! :)
...eller har du varit på MacDonalds o köpt en Big Mac Meal med leksak? ;)
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
huvudsaken att man är nöjd med den bil man köpt...
Länk
Helt rätt, skoja bara ... simon, har du köpt en? :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Slå på stort istället Länk

varför skriver man ett högt pris o sen "priset går att diskutera" ?? E de inte bättre o utgå med ett relevant pris från början? Att priser diskuteras är ju en självklarhet vid en bilaffär idag. Tycker det ser så oseriöst ut. Jag vill veta när jag ser en annons vad killen/tjejen hade tänkt sig och utifrån de vet ja på ett ungefär vad priset kan sluta på utan texten "priset går att diskutera".

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Klart simon_en inte har handlat. Han gillar att kommentera priser, men köper aldrig.
Mixtus, tack för berömmet!

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den som inte läst Simons köpesannons bör göra det: Länk Med de kraven på pris och skick blir det inte många bilar köpta. :-(

//Lövet
J.L
BMW M2-24
Nej med de kraven blir det mer snack än verkstad. Tex Mondeo kombi 2006 max 60.000 kr, den billigaste! Mondeo kombi-06 på blocket kostar 79.000 kr. Hur tänker man då undrar jag?
Jag förstår att man helst vill "åka gratis" men då tyvärr bör man nog inrikta sig på annat än bilar. Gamla mopeder kanske?

BMW CS #5139
Fräsch 9-5 aero för max 35000? Jatack, jag tar tre stycken.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
J.L: Gamla mopeder ska man verkligen inte kolla på. Nu kan jag ingenting om dessa med min sambos bror handlar med sådana. Vi snackar helt klart mer pengar än vad simon_en kan tänka sig betala för en e38. ;-0
Skratta och raljera så mycket ni vill. Kommer inte att attrahera de dyraste, däremot ligger erbjudanden jag får närmare mina förväntningar än vad de kommenterat tror. Dessutom vill jag precis som Herr Lofgren:

"Jag har själv köpt mina bilar till ett pris som har legat LÄGRE än privatvärderingen, hos märkeshandlare.."

Vet om att mina åsikter är obekväma och kontroversiella.

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Man kan bara skratta åt dig simon_en!!!

Craile, åt dig med!..:) Det är väl det som är grejen i tråden!

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
..den som inte pengar har, får då gå med byxan bar :-))
Ta inte i för hårt nu killar, det är kul att så många original samlas i den här tråden, det blir jäkligt underhållande! :)

Ford Mondeo????????

Lycka till med Mondeon simon_en.... Är du en Mondeo-kille med hemlig attraktion till dessa exklusiva, manliga fordon, E38:or med V8 och V12 under huven?

Nu förstår jag alla kommentarer om priset, och att du aldrig kommer till skott.

Ford Mondeo? Vi är alla olika... Annars finns ju busskort, det är oxo billigt? ;)
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Du är härlig Lasse!...Gillar dig och dina inlägg!
Störtsköna!!!

Tycker nog oxå att du ska satsa på busskort simon!...hehe
Craile,

ska du satsa på mängdrabatt hos ditt försäkringsbolag?..:)

Har svårt att komma till skott, men det kommer..:)

Ford Mondeo är ingen premiumbil, men är en underdog med stora utrymmen, bra krocksäkerhet, ofta hög utrustningsnivå och hyggligt billig att äga. Den som vill får gärna skratta, berör mig inte..:)

Busskort...jag åker pendeltåg..:)...höhö.

Jag skulle bli förvånad om inte Simon_en får bra respons på sin annons, jag tycker att priserna ligger bra till med tanke på hur bilmarknaden ser ut. Många är desperata efter att sälja idag, polaren prutade ned en Jagga XJ från 70´till 30´ för någon månad sedan... helt galet, men så ser verkligheten ut, även för E38 och övriga bilar.

Många, i synnerhet i denna tråd, tror att "billigat på blocket" är skit, men tyvärr, billigast på blocket är vad som gäller om man inte har något väldigt speciellt att sälja.

Men är du inte bilhandlare? Hobbyhandlare?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.