AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.112

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 12 av 41
Är bilhandlaren drogad??99 papp??

Meningslös (men grymt underhållande :) diskussion...

simon_en: om du instämmer med hatter så är det väl bara för dig att också sälja din e38? Sälj fälgarna separat. Och sälj den INTE till en snorgärs med kepsen bakochfram! Han kommer bara att klämma på för stora och skitfula kromfälgar och ge E38 dåligt rykte! ;)

Så himla grymma fordon dessa, jag kom precis hem efter en sväng. -16 ute, men varmt, tyst och skönt i kupen.. lyssna på go musik, pysa fram och veta att den är så snygg... Och på motorväg (som ikväll) drar min 740 under litern. Skulle aldrig byta den mot en Golf, eller en sån där för nuftiga, Skoda eller Volvo, då skulle man ju vara en idiot? :)

När våren kommer tar jag fram min SL och hojen, men just nu njuter jag faktiskt av 740:in.

coldhex: Jag tycker inte Crailes bil är dyr, men jag tycker du verkar snål? Haha... :) (ta inte illa upp, jag retas)

BMW528M: enligt marknaden är priserna låga nu, men om du går med på 25.000 + tio capricciosa så är jag på! :)

Om man inte har råd med en sån här bil tycker jag man ska köpa en Big Mac och kompani i stället, leksak på köpet, eller en trampbil. Dom är billiga. :)

Sköt om er, trevlig kväll vänner
Hoppas nu ingen tar allt för illa upp av min något raljerande ton... :)

Det känns som om det är lite högt i tak i den här tråden, inte gravallvarligt. Eller det kanske är det som är så underhållande? Att vissa är gravallvarliga, medan andra tillåter sig att skämta en aning? :)

Anyway, bästa hälsningar /Lasse
:)
Lasse-SL500,

ska jag sälja den e38 jag inte har...?..:)

Kn
183
Knopfler
325dA M-sport -09
Tack för länken till 730in på blocket, vinge och allt!:O Skrattade högt faktiskt!! HAHA xD

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Lasse dom som tar allvarligt på tråden har nog för länge sedan lämnat den.

Jag tror för övrigt att det var komikern Craile och hans kompis c.jonsson som la nivån på ribban :o

Ni som inte vet vem c.jonsson ber jag leta tidigare i tråden.
Haha, kul att stämningen är god.. Det är ju så himla kul med dessa bilar, vet inte vad det är. Jag hade en M5 E39 sommaren 2007, och även om den var jättekul trivs jag bättre med E38:an. Den är mer ombonad, känns mysigare att sitta i faktiskt. Och drar mindre, M5:an drack duktigt.

simon_en: ursäkta, jag var visst lite för snabb där! Hoppas du hittar en vagn du gillar, det är grymma åk :)

coldhex: jag håller med dig, haha c.jonsson. Hahahaaa

.. och helt plötsligt dyker det upp en 730 med vinge från en Mitsubishi eller något, för bara 99.000... Det här blir bara bättre och bättre!

Tillbaks till tråden: det är klart att det är marknaden, Blocket som avgör vad priset ska vara. Men det kan gå lite upp och ner, december och januari tror jag alltid är svåra månader, ingen har pengar efter jul. Och ett högt eller lågt bensinpris påverkar också, liksom eventuell börssmälta. Även om dessa bilar inte är jättedyra (framför allt inte mot vad man får för pengarna), så är det ändå en viss summa som ska fram, inte kaffepengar.

Lycka till med era bilar, försäljning eller inköp! /Lasse
sn
100
snodas
BMW 740IA -00
billigt!
Länk
Nu börjar det likna något. Dessutom har han skrivit att det finns prutmån.
Billigt men ingen V12:a Länk
hatter
oj oj ja men då menar han säkert 20-25 ;)
Jag skulle inte köpa den om han så kastade den efter mig:)
henke lexus,

svider det i plånboken när en vintersladdare ska inhandlas...:)

740:an är säkert fin men det är ingen V12:)

det sladdar för lite

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
väldigt svårt att sladda med antispinn:-))
snodas...koppla ur antispinn...:)

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
nä..vanskligt med en så tung bil och nysnö...man har ju blydoja,så det kan bli dyrt:-)
snodas,

det kan bli dyrt ja. Tur att man köpt någorlunda prisvärt!

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
Jag har helförsäkring,...däremot så är jag rädd om det fina exemplar jag införskaffat..vill inte ha något om och plåtjobb på denna.
först var det tänkt att bara köra sommartid med 740:in..men så såldes 2:a bilen jaja.

skulle nog säga att kravet motsvarar priset...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.