|
Sida 11 av 41
|
|
|---|---|
| Gemini blir inte alls upprörd. Ledsen om jag blev uppfattad så. Självklart ska man inte sälja sin bil till lågt pris om man inte vill sälja. | |
hatter |
BMW528M: Vad blir ditt pris ut? |
| Har inte bestämt det än. Ska se hur marknaden känns om 2 månader. Återkommer om utpris. | |
hatter |
BMW528M: Du kan väl hojta till ... man vet aldrig .. .rätt färg och rätt inredning ... |
|
BMW528M Har du något som backar upp miltal osv? Annars är det ju ett gammal skruvarknep att sälja en bil med lågt miltal billigt och så kommer det någon och köper den utan att kolla upp den. __________ |
|
| Weeman, det är min chef som ägt bilen de senaste 8 åren. Så jag har väldigt god koll på historiken. | |
hatter |
milen skiter ja i ;) bara bilen e skött o iordning o priset är rätt förhållande till modell/år m.m. så kan milen vara mindre viktiga. De e iofs min åsikt om äldre bmw bilar (som oftast e skruvade). Gillar åtminstone bilen på fotona ;) 728a e lite mer ekonomisk med o äga ... så hör av dig om du har tankarna åt de hållet snart ;) |
|
Kompispris m a o då ;) __________ |
|
hatter |
kalla de va du vill :) men han säljer nog för vad han själv vill ha för bilen ... är de rätt kan man slå till e de inte så låter man bli ... |
|
Jag syftar på det eviga tjatet om hur billigt han köpte sin bil och att det automatiskt speglar värdet på resten av alla E38or. Min poäng är att bara för att BMW528 fått köpa bilen av sin chef billigt innebär inte att alla andra bilar är för dyra, det är snarare han som kunnat göra ett klipp. Någon som hänger med i mitt resonemang? Eller är det som att hälla vatten på en gås? __________ |
|
hatter |
ok ja har inte hängt med innan i den tråden så ja vet inte men jag tycker inte de låter billigt med 35 för den. Åtminstone skulle ja inte ge så mkt för en 96a. |
|
weeeman, förstår ditt resonemang. Det verkar finnas fler som får tag i fina e38or till bra pris. Frågan är om sanningen automatiskt är där de sk "högvärderarna" vill att det ska vara? Kollar man på blocket verkar det omsättas ytterst få e38or, vilket gör det svårt att sia om försäljningsvärdena. Bilen som det pratas om i denna tråd har varit till salu i nästan 2,5 månader utan att säljas. Vad är fel? - Priset? - Årstiden? - Antalet spekulanter är för litet? - Något kuckel med bilen? - ? Sitter inte inne med svaret själv, men tycker att det är intressant att följa hur verkligheten kommer att se ut när en försäljning blir verklighet. |
|
hatter |
de e så få som köper en sådan bil att om man ska köpa en sådan här bil vill dom flesta nog få tag på en riktigt billigt för att slippa loosa för mkt om något händer med bilen - så resonerar jag personligen - sen finns de säkert köpare till en dyr bil med men jag skulle aldrig ge så mkt för en 95a ... men sen e ja skadad av mitt yrke med. Nä men en 35-40 skulle den försvinna relativt fort. Menar inte man skulle gå ut med de priset men den borde nog ha ett utpris på 50-55´ o sen en liten prutning. Avsevärd skillnad mot nu. |
|
Är inte bilhandlare, men resonerar precis som "Hatter". |
|
|
Det är vel bara naturligt att man som köpare vill betala så litet som möjligt för en bil.Speciellt en E38,som potentiellt kan bli riktigt dyr att äga.Sen kan man ju alltid resonera med sig själv om man står i valet mellan 2 olika objekt.Det kanske är mer ekonomiskt att ta den dyrare i längden. |
|
|
Bäst ekonomi får man om man köper Craile's bil. Den är dyr och därmed automatiskt i bästa skick. :o |
|
|
Ingår väl fina däck o fälgar sommar som vinter.. Det brukar de billigaste bilarna sakna helt och man åker på en 15000kr extra där.. Desutom spelar det ekonomiska läget stor roll, idagens lågkonjuktur när varslen haglar. Nu slänger ju var man en suv efter en...ska man handla billigt så handla i lågkunjuktur och sälj dyrt i högkonjuktur..så är det med allt. vansinne att sälja nu...nybilsförjäljningen rasade 44% i dec. mvh |
|
|
Crailes 750 är långt ifrån dyrast på Blocket.Dock så tror jag att hans 750 är rätt så fin.Dock så har vi ju inte sätt några bilder på inrädning och motorrum. Hittade denna 730,med ett mycket optimistiskt pris. Länk |
|
|
inget att tveka på bilen är ju nedsatt 30k, tänk va pengar som du sparar. dessutom "fullservad med bok" |
|
| Ja,om jag inte precis köpt en annan bil skulle jag slagit till direkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.