AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
120.050

Ska sälja 750 E38...Går det idag?

Sida 10 av 41
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Det kommer nog bilder på hans E65:a... Men kommer nog på garaget...Det är mest där han hänger!

Kollade in annonsen på blocket och du bör verkligen göra något åt bilderna :)

Om bilen är sveriges finaste E38 som du skrev så gör den sig mycket bättre i en fin miljö. Vet att det är svårt att hitta bra miljöer på vintern men nu när temperaturen krupit under nollan finns det möjlighet till fina bilder.

Putsa upp bilen och smyg iväg tidigt en morgon och fånga ljuset och rimfrosten i träden, dock ska bilen vara fri från frost :)

Kan ju tom löna sig att lägga in någon sommarbild om du har det?

Sen saknas ju bilder på inredning och motorrum, om det är städat och välskött fångar du kanske en och annan entusiast.

Sålde farsans 740 E38 från 1995 för 53 000 som rullat 22 000 mil och var i princip fullutrustad...men det var 3 år sedan.
Den var fullservad hos BMW och vet inte hur mycket pengar pappsen la ner på service och reparationer

Det lustiga är att nu ångrar han sig...tjatar fortfarande varje gång vi träffas och diskuterar bilar att den skulle han aldrig sålt.

Så visst det är kanonbilar oavsett om det är 730, 740 eller 750 men de kostar i underhåll. Sen finns det folk som nöjer sig med minimalt underhåll för att bilen ska starta och gå igenom besiktning och de som hellre vårdar och byter delar i tid...dessa kallar jag entusiaster. De som är ute efter en billig, bekväm bil (E38) och inte förlora något på köpet är i mina ögon ingen entusiast

Lycka till med försäljningen!

/Peter

There goes another one
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Ett litet inlägg i debatten bara.. Jag köpte Hatters 740 idag och mitt första intryck är att jag har fått en mycket bra bil för pengarna. Jag har varit och tittat på ytterligare ett par E38 innan detta köp och de flesta har varit i sämre skick trots betydligt högre pris. Vill också gärna påpeka att jag tycker säljaren uppträdde på ett mycket trevligt och korrekt sätt, kanske något att ta efter för vissa.

God fortsättning på er alla!
hatter
Hej Daniel ;) Tack själv för en god affär och jag hoppas verkligen du känner dig nöjd med för bilen du köpte är en fin och skött bil. Kan kanske vara värd att kosta på ett par kronor dock. Känner väl en viss saknad, körde med 520an ut på Väla idag o de e ju inte de minsta samma känsla ;)

Men man vet aldrig, ja kanske hittar nån 99/00a senare ... men nu ska ja köra diesel tänkte ja ett tag ... 15 mil om dan är trots allt pengar idag ;)

Hör av dig om de e nåt mer du undrar över Daniel ...

Va de gäller priset tycker jag nog Daniel själv får avgöra priset han gav för bilen ... tycker inte ja behöver basunera ut detta.

Allt jag skulle kunna säga är att jag tog betalt för bilen det jag anser en sådan bil ska kosta i det skick som bilen är i.

;)
Hej Daniel, grattis till bilen. Får man fråga hur mkt du gav. Skulle vara intressant. Vi försöker skapa oss en bild av hur mkt man får för en E38. Jag själv gav 35 000:- för min 728iA och kommer att sätta ut den på annons till våren.
Grattis till en enormt bra affär som det verkar!

Håller med Bluestuff om bilderna. Bilen verkar jättefin, men miljön passar inget vidare...

Själv tycker jag skicket avgör. Jag har lagt ca 25 på min, styrleder, knarrstag, länkarmar och bussningar bak, nya lyktor och blinkers samt ny kondensor och fyllning (AC), ny vattenpump och nya remmar. Sen har jag iofs byggt in en DVD som är integrerad i bilens ljud och bildanläggning. Jag köpte min 2005 och är inte alls sugen på att sälja. Vad skulle jag ha i stället?

Snygga fälgar är en affär på minst 20 till denna.

Grattis till Hatter och Daniel, samt lycka till med försäljningen Craile!
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Ja det vore ju fint med lite bättre bilder. Men har inga andra bilder på den.
Och det är ju inte så lätt att fixa det nu i det här skit vädret.
Men hade tänkt göra det när det kommer lite mildare väder...
Men dom får duga så länge...

hatter
BMW528: hör av dig när du ska sälja *ler* .... berätta mer om bilen o färg o sånna ting ;)

Sv
22
Svinet_1
528ia touring-97
min 730 vart ute sen dec mångar som ringt pengar priset helt ok men altid det samma problem. pengar finns inte. dröm bil finns! är en bra bmw 730 helt enkelt. ni som ringt skrivit den stannar här hemma.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du får ursäkta, men jag förstår inte vad du skriver.
Gemini__
¨Svinet: Helt rätt. Bättre att behålla bilen än att skänka bort den.

Svinet_1,

vad vill du få sagt?

Hatter, absolut det ska jag göra. Här är lite bilder
Länk
Den har bara gått 12 800 mil vilket får anses som unikt för en E38.
Med den inställningen svinet_1 samt Gemini_ slutar det med att ni får behålla bilarna. (Vilket kanske är det ni egentligen vill). Vill man sälja är det marknadspris som gäller. Man måste möta den köpare med högsta budet för att få bilen sålt. Förstår inte vad det svåra här är att förstå.
BMW528M

Tror att det handlar om att man vill optimera sin egen situation. Kvittot på det är denna tråden: Länk

som startats av samma person som denne som anser att 528orna är dyra, men e38 750 ska det betalas efterfrågat pris för. Får han som han vill är det naturligtvis bra för honom, sälja dyrt och köpa billigt.

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
ni kanske ska strunta i att sätta pris och se vilka som är intresserade ändå..sållar bort många prutare utan pengar..
Länk
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Som svar på din fråga BMW 528M så ser jag det som att jag gav ca 30 000:- när jag fixat de små saker som fanns att åtgärda. Den kommer då vara i så gott skick som du kan förvänta dig av en normalvårdad 95a.
snodas,

värt att prova. Funkar det inte får man sätta pris. Själv vill jag ha ett pris för att solla bort intressanta från överprisade, men det är bara jag.

Gemini__
BMW528M: Varför skulle jag inte behålla mina bilar? Vad får dig att tro att jag har mina bilar ute till försäljning? Att du blir så upprörd bara för att jag kommenterar Svinets inlägg är för mig en gåta.

Har man inget behov av att sälja sin E38 är det bara dumt att avyttra vagnen till ett alltför lågt, enl. säljaren, pris. Har svårt att se vad det finns andra alt. i denna prisklass som skulle vara ett strå vassare nämligen. Därför anser jag att Svinet gör rätt som behåller sin vagn.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det går visst att sälja 7-serien utan hjul också!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.