|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är har topen på plats. Inget vidbrus och inget läckage ... men ... det ser ut som att takets yta är något under översta kanten på vindruteramen. Kan det vara att jag har dragit åt skruvarna mot vindrutan alldeles för hårt? Ska man dra åt dem så långt det går? | |
| Hej! Jag drar bara åt skruvarna så att det känns att de drar, absolut inte så hårt att de bottnar. Sedan kan man känna på dem efter 5-10 mils körning (enligt inst.boken). | |
|
Nu har jag lossat på skruvarna något. Taket knarrar en del när man kör över ojämnheter. Känner ni igen det eller är det något annat som jag har missat? |
|
| Visst fanken knakar o sprakar det lite, men det är helt ok. Listerna på ht:en gnider mot bilens lack så det låter. Kanske blir det bättre om man sätter lite silikon på listerna? | |
|
Inget silikon på en bil. Definitivt inte på lacken. Bilen blir helt hopplös att lacka om det skulle behövas. Men är Z3:an så mjuk i stommen? Min Z4 med hardtop har inga konstiga ljud alls. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
om någon vill använda silikon så är det inga som helst problem med lackering, som lackerarlärling en gång i tiden fick vi grabbar alltid se till att all gammal vax och polish tvättades av med silikonborttagare INNAN någon slipning eller arbete påbörjades, jag har läst många inlägg och det verkar vara en okunskap att avlägsna silikon, och det kanske har att göra med många "gör det själva" bättrar och lackar och har inte den blekaste aning om varför det blir "fiskögon", men med rätt förarbete hade även dessa jobb blivit till belåtenhet, kunskapen jag fick lära då har jag haft nytta av hela mitt verksamma hobbybilsägande även om jag jag inte fortsatte på den inslagna vägen mvh Uffe/bildock |
|
|
Bildock: Jag har fått berättat för mig av en proffslackare, som är nära vän till mig, att det är inte så enkelt att få bort alla spår av silikon. Oavsett vilka medel man tar till. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
J Dredd en proffslackare vet hur man gör! men det är klart att ett jobb går snabbare med bibehållen förtjänst än om man först måste försäkra sig om att inget silikon finns kvar innan jobbet påbörjas, men det var inte det här jag menade i mitt förra inlägg, utan ATT det går, för ibland kan ett silikonmedel vara just räddningen för ett problem, men självklart kan man lösa utan silikon finns ingen anledning till att använda det mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.