AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
564

325ik dog...

(M) Power to the people
Tjenare!
Min 325:a -88 dog igår... Helt o hållet, när jag va ute o körde... jag började riva och kom fr till att bränslepumpen inte gick, men problemet är följande... Reläet, pumpen och säkrinegn är hela... när jag bryggar pumpen, så att den går kontinuerligt, startar inte bilen ändå... Vad skulle kunna vara felet?? Gnista är där... Tacksam för svar!

(M) Power to the people
Ingen alls????
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej!

Kontrollera kontakten till spridarna under insuget (den är "rund"). Kan ha erjat.
Lycka till!
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Vaddå så när du bryggar relät går pumpen???
Men inte när du kör på starten???
Följande fel uppstod på min 325iS-88. Bilen ville inte starta ibland till slut inte alls. Visade sej vara soppa pumpen. Mätte upp moståndet i pumpen vilket var på tok för högt ca 200ohm (inte bra). Inhandlades en ny pump från BMW bilen funka galant ett par dar. Sen dog den under körning (Julafton snöstorm och kallt jippi). Visade sig vara glapp i kontaktstycket till pumpen.

Lite av mina erfarenheter, så mät upp motståndet i pumpen bör ligga lågt ca 1 ohm. Knacka på pumpen kan va glapp i pumpen. Kontrollera glapp i kontakt stycket. Jag förutsätter att du kontrollerat att du har spänning och jord till pumpen. På min brors 325iK-88 hade jordkabeln erjat av.

Lycka till!
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan...

Hade samma fel på min och det visade sig vara en kabel i kabelstammen till motorn som var brusten...Inte kul att felsöka så jag lämnade in den och det gick på 1700 för felsökning och lagning....

Mvh

Johan
(M) Power to the people
Okej... Då har jag fått några tips iallafall... Hörde att de kunde va vevaxel-givaren, eller styrboxen, men nu har jag bytt båda dom o den funkar fortfarande inte... så problemet ligger förmodligen i härvan någon stans...

>>>Boulejohan: Hade du samma fel som mig, eller som "starre"?? Ingen annan som vet??
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
(M) Power to the people:

Hur var det gick pumpen när du brygga eller???

Går pumpen alls ???

Du skrev att du kom fram till att inte pumpen gick.
Har du spänning och jord??? Isåfall kan du utesluta boxen. Ge oss lite mer kött på benen.
MIRRE75
Jag hadde samma fenomen. Pumpen gick,det var gnista,
men bilen vägrade att starta. Jag bytte box, härva,
spridare,mängd mätare men den vägrade att starta.
Det kom fram bensin vid tryck regulatorn,fast med
dålig tryck. Jag bytte bränslefilter, men samma ändå.
Efter några tips hittade jag felet. Det var röranslutningen som sitter i bränsle mätaren
som var rostig (litet hål)
De var där pumpen tog tjuvluft

Hoppas att de e sama på din bil!!

-Hellre gammal och risig, men betald, än ny........-
(M) Power to the people
Okej...
>>>Starre: Pumpen går inte. Men när jag bryggar kopplingarna till reläet, så går den. Men då startar bilen ändå inte... Så förmodligen går inte spridarna heller... Alltså e i princip hela bränslesystemet utslaget. Och reläet är helt. Jag ska riva mer imorrn, men om någon har fler tips, så e jag tacksam! Tack för de jag redan fått!

---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <---
Det låter som mitt problem jag hade på min förra bil.
På den var det en glappkontakt i kopplingen styrbox/handsken som var boven i dramat (hur det kan bli glappkontakt där).
Det kan vara värt o kolla upp, bara att köra på starten samtidigt som man rör handsken upp o ner.
Lycka till/Berbel

"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Pumpen går alltså när du bryggar den. Men inte med relät i. Om relät är helt borde det var nåt fel i styrningen till relät.
Men när du bryggar pumpen har du något soppatryck då, uppe vid spridar röret? Har du soppa i bilen ;)
(M) Power to the people
Är inte längre säker på att reläet är helt... Men tack för alla tips!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.