|
|
|
|---|---|
|
Hej grabbar och tjejer! Bilen det gäller: 520i 24v man 95:a sedan. Historia: Tidigare har bakluckelåset kärvat, alltså ställmotorn låser inte bakluckan via fjärren (carguard). Om jag låser med nyckel i bakluckan så låser c-låset hela bilen. Jag smörjde upp detta och sedan dess har c-lås via fjärr fungerat klockrent. Lämnade in bilen för toning i veckan, och när jag fick tillbaka bilen märkte jag att bilen låste upp sig direkt efter att jag låst bilen via fjärren. Eftersom att toningskillen har haft ner alla dörrsidor så antog jag att någon knopp/stag går trögt och därmed känner bilen av att nått går trögt = låser upp bilen igen. Jag lättade lite på dörrsidorna och efter ett tags pillande löpte alla öppningsknoppar fritt. Problemet löst tänkte jag. Dagen efter står bilen öppen. Den har alltså låst upp sig under natten. Vill poängtera att jag sökt i forumet och hittat en del matnyttig information, ang låsnäsa, bakluckehärvan, säkringar och ang innerbelysning etc, alltså det vanliga. Säkringarna är hela, backluckehärvan är hel, innerbelysningen fungerar som den ska, dörrkontaker har jag testat. men jag har kompleterande frågor. 1. Hur kommer det sig att bilen kan låsa upp sig efter "ett tag" när jag lyckats låsa bilen? 2. Om jag larmar bilen med fjärr- c-lås, och sedan "deadlockar" kan då c-låset eller larmet ändå låsa upp bilen? 3. Kan jag koppla ur c-låset, alltså så jag kan låsa helt manuellt för att vara säker på att bilen inte öppnar sig? | |
| Kan tillägga, inga andra elfel finns inte på bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.