|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nu är det så att det vankas bilköp för min del och är då ute efter en bmw. Eftersom jag inte har så stor erfarenhet utav just bmw så tänkte jag höra lite med er om vad ni tycker osv. Jag har vänner och bekanta som äger bmw och enligt dem så är det fina och pålitliga bilar som är att rekomendera. Jag har för inte så länge sedan gjort ett dåligt bilköp i form av en volvo 850 för ca 15 000:- det visade sig dock att motorn på denna var i oerhört dåligt skick, och nu har jag fått nog på denna bil och dessutom att åka runt i en bil med (noll) komfort. Jag är ute efter en bil som går som den ska, och inte behöva hänga med huvudet under huven stup i kvarten! _ Nu lite om mig, så att ni kanske kan komma med eventuella tips. Jag är en kille på 19 år, och hade tänkt låna lite för att försöka få tag i en hyfsad bil, eftersom jag anser att det är en stor del av mitt intresse så är jag beredd att kosta på ett bilköp istället för att åka runt i bilar för 10-15 000: kr klassen. Jag åker hellre i en välvårdad och fin bil, istället för jämnåriga som är ute på krogen och bränner pengar på sprit, men å andra sidan så kommer jag bränna pengar på bensin, men då är 1000 ggr bättre det. Jag hade tänkt lägga mig i 55-65 000:- INTE dyrare än så. Lite om mina prioriteringar; - Helst svensksåld - Välvårdat skinn Motor - Behöver inte vara allt för stor så den drar onödigt mycket bränsle, men samtidigt är något som rör på sig. 170-200 hk är lagom. - Tilltalande instrumentering & Komfort. Detta är oerhört viktigt, eftersom såpass mycket tid tillbringas i bilen så måste komforten vara bra, vill inte sitta trångt eller ha tråkig instrumentering. Har väl kikat på allt från, 525 E34, 328 E39, 528 E39, samt några få billiga fall utav E46'orna. Nåväl, vill bara höra vad ni rekomenderar som passa in på mina kriterier. | |
|
Menade givetvis 328 E36, inte E39. |
|
|
e46 och e39 känns som betydligt modernare bilar än e36 och e34. Nu i dessa tider borde det gå att pruta ordentligt. BMW CS #5206 |
|
|
E39 är prisvärda och bjuder på bra komfort. Förutom 528 är 523 helt ok val med, billigare att försäkra. __________ |
|
|
Hur pass mycket skiljer det i helförsäkring mellan t.ex, 523, 528 samt 530? Det blir någon av dessa modeller i vilket fall, har tänkt om lite och kan sträcka mig upp till såpass mycket som 80 000, och även lagt till 530 som jag även kan tänka mig köpa. |
|
|
Ta regnr. från bilar på blocket och ring FB och fråga priser, det skiljer på alla parametrar tom hört att färg på bil kan spela roll!? För min del så skiljde det 1000kr mellan 320 och 330 så där var valet lätt! Hur var det här då? |
|
|
En riktigt riktigt fin 525i E34 Executive 95-96 alternativt en 528i E39 hade jag kikat på. Stephan |
|
|
Håller med Stephan. 5-serien ger mer bil för pengarna och då en av dina priopunkter är komfort så får du en hel del av detta i dessa bilar. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.