|
|
|
|---|---|
|
Som topic delar alla E34 hjullager/nav från 518 till 540 Tacksam för snabba svar. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk | |
|
Dessa har samma framlager som min 525 -93: Länk När det gäller -91 så måste man kontrollera vilken typ av lager man har (finns två olika). För bakhjulslager gäller Länk |
|
|
Förtydligande: Från 530 och uppåt är bakhjulslagret inte detsamma som på 518-525. Har du något begagnat på gång eller så? Om du säger från vilken E34 så kan jag tala om för dig om det kan passa eller inte. mvh Jesper |
|
|
Jag har begagnat på gång från en 520 -93 och 520 -96. Kan det funka ? Ska tillägga att min bil har ABS om det gör någon skillnad. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Det bör tyvärr inte fungera fram. Tittar man på brytdatumet så är det månad 11 1991 som det är ett annat lager fram, och det borde rimligen betyda -92 års modell. Kolla på ditt regbevis så hittar du tillverkningsmånaden på din bil . Bara av nyfikenhet, hur mkt kostar beggat hjullager? mvh Jeppe |
|
|
Ok tack för bra svar jesper ! min bil är tillverkad i juli -91. 50:- vill dom ha för ett beggat hjullager dom är ju svinigt dyra nya mellan 1500-2000:- Då ska ja alltså leta efter hjullager som sitter på bilar före 11 -91 måste det va från en 525 eller det är samma på 518 och 520 också ? Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Jesper är det du som har broscarparts ? har varit inne och kollat på sidan men såg att du inte hade till E34, men det är kanske på gång. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Ok, då är det med största sannolikhet det "tidiga" lagret du ska leta efter. Även om ingen vetenskap är 100% när det gäller bilar :). Det stämmer att jag är pappa till den firman, men webbutiken är ju som du ser inte i närheten av klar ännu. Har så mycket att göra att jag inte hinner lägga upp produkter iroinskt nog, även om det skulle bli ännu mer jobb utav det :). Vi är rätt billiga, men inte så billiga som 50:-...det var ett bra pris! Samma lager hittar du på alla 5-serie mellan 518- 535, men även på 7-serie E32 730,735 + 750 och E31 850 upp till 1991 mvh Jesper |
|
|
Låter mycket bra, supertack för all hjälp. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 Min E34 Länk |
|
|
Så lite så :). mvh Jeppe |
|
| Köp lager från tyskland istället!! På tyska ebay hittar du hjullager till e34 för 4-500 kr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.