AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
466

ECC knas

st
88
stene
530i 88a (e34)
Har precis köpt min första bmw (730i) o är helt nöjd med bilen. Men, klimatanläggningen kan få för sig bara så där att nu ska jag fan blåsa in varm luft på höger sida helt utan anledning.Den blåser kallt åter igen en stund om jag ändrar temperatur, tex skruvar ner den 4 grader. (det finns kylmedel i acn) Sen så kan jag inte heller få iskallt vid fötterna. Eftermiddagen spenderade jag under instrumentbrädan o kontrollerat diverse spjällmotorer, givare osv men allt verkar fungera okej. Har nån stött på liknande problem o hur gjorde ni i så fall?
Tacksam för alla svar.

stene
Deliq
Kan vara en dålig lödning på "fläktstyrningskortet"
se Länk

M V H // Deliq

*** Tids nog är allt för sent ***
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Om det är en E32 du har så kan det vara spjällen för värmen som kärvar lite. Dom sitter i motorutrymmet mot torpedväggen på förarsidan.
st
88
stene
530i 88a (e34)
jag har ingen aning vad det är för e modell. bilen är en 730i med lilla v8an på 218 hk. Har precis varit på skroten o lånat databox o den där panelen med alla reglage men det hjälpe inte. Ska se om nån spjäll har hängt sig. Irriterande med iskallt uppe o asvarmt vid fötterna. Om man väljer auto så stänger han spjällen till fötterna så jag märkte inget förut :-(

stene
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
det är troligtvis kranarna, titta på meksidorna. De fungerade för mig
st
88
stene
530i 88a (e34)
tack för tipset bader :-)
låter vettigt faktist för att jag har full värme på höger sida mer eller mindre hela tiden (vid fötterna)
Jaha då har jag att göra idag oxå. ¤mummel mummel¤

stene
st
88
stene
530i 88a (e34)
japp det var värmekranarna! fick stressa ner till skroten o demontera sen var det klart. ingen dyr historia heller :-) skönt att åka me hel bil igen

stene
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.