|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Svårt val om man ska ha friktionsdäck eller dubb. Jag måste beställa däck till Audin och har inte bestämt mig ännu. Frågan är vad som passar bäst på en 4-hjulsdriven bil. Jag är som sagt nöjd med Conti-däcken och dubbfritt. Men vi åker mycket skidor och vägarna norr över kan vara lömska. //Stefan |
|
| En quattro köper man för väggreppet, varför inte vara konsekvent och köra dubbat. Sen blir det inte mycket bättre i någon bil! | |
|
Vinterdäck = smala dubbdäck. Följ länken och se själv varför jag tycker så: Länk (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
För mig är valet smalare, inte smala, däck på vintern. Det är trots allt barmark för det mesta i Stockholm. |
|
| Knappast några rallystigar med lösgrus och djupsnö heller för den delen även om du har rätt i tänket. Nu börjar tråden bli lite för off topic... | |
|
Tydligen finns det inte några dubbade alternativ i 19". Så valet blev tämligen enkelt. Vad gäller bredd så finns det inte mycket att välja på om man måste köra på 19" då utbudet är ganska begränsat. Håller helt och fullt med ULF530 i sitt uttalande om vinterdäck. Skulle vilja ha ett smalare däck och det fanns på marknaden. //Stefan |
|
| Har du så stora skivor på din bil så du inte kan ha 17''? Standard på en 335 är ju annars 17 tum på vinterdäcken. | |
|
Innebörden i uttrycket "måste" är dels för att jag bara har 19 tums fälgar. (vilket blir ganska dyrt i längden) Och att en stor fälg ser såå mycket snyggare ut enligt min mening, dock ej överdrivet stora. Jag visste faktiskt inte att det gick att få dit 17 tummare på 335:an. På S5:an är det 18" som gäller. //Stefan |
|
| Håller med om att 19'' är snyggast men jag kompromissade med 18'' på sommardäcken för komfortens skull. Dock gör jag inte den kompromissen på vinterdäcken. | |
|
Utan att använda sökfunktionen: Passar e46 rakt av på E90/91? Jag tycker de flesta E91'or ser lite "smala" ut baktill, hjulen sjunker in långt i hjulhusen. Blir det annorlunda om man monterar fälgar från E46? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.