|
|
|
|---|---|
| Ett ljud som låter precis som om ett dåligt hjullager uppstår vid 80km/h timmen, och kör man fortare tystnar ljudet. Trycker man in kopplingen tystnar det också. Har kollar hjullagren och dom var ok. Bilen är en 318i -89. Har också ett annat ljud som hörs när man släpper på gasen och rullar mitt mellan motorbromsning och acceleration. Ett högt vinande ljud. | |
| Jag har samma fenomen på min 318is -90 men det är nog lite värre på min för det låter hela tiden. Jag är till 97% säker på att missljudet kommer från bakaxeln, ska byta olja i "klumpen" idag så jag får se hur gamla oljan ser ut och om det blir bättre med ny olja. | |
Aldric |
Exakt samma problem här, förutom att kopplingens vara uppe eller inte spelar ingen skillnad. Jon: Hoja till om ditt knep hjälper =) |
|
Japp jag återkommer i frågan. Vet någon vad det är för storlek på insexbultarna till botten plugg och påfyllning på bakaxeln?? |
|
| Jag tror att det kan vara ett stödlager till kardanaxeln ,jag har samma problem men skulle nästan kalla ljudet skrapande | |
|
Jag bytte olja i bakaxeln igår och blev inte av med problemet. Jag ska felsöka vidare i helgen, försöka få upp bilen på en lyft så det går att kika lite. Mest troligt är nog att bakaxeln är slut men det kan nog vara ett stödlager eller liknande. Någon som har nåt tips om vad man kan kolla och hur?? |
|
| Hej. Jag tycker du ska kolla hardyskivan. Är den sliten kan vibrationer uppkomma. | |
jeppe_L |
har också ett vinade ljud frånbakaxeln vid vissa hastigheter (bilen e en 318i e36) nnå som har nån ide på vad det kan va? |
|
Låter som du har för lite olja i diffklumpen. Det sitter en nivåplugg på baksidan. Annars kanske du har kört med "torr" diffklump ett tag. Det är heller inget och rekomendera. Då ska du byta den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.