AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.172

Någon som sett denna 325M Touring-02

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Vad tror ni om denna bilen? Priset känns helt OK eller?

Länk

Mvh
Kristoffer
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Priset är helt ok, absolut! Det mesta finns på bilen och den har m-pkt villket borgar för att du köper en bil som är säljbar senare villket verkar vara viktigt idag.
Färgen är snygg, inget snack!

Mycket bil för pengarna, men försök att få boxen på köpet för idag som säljare är inget hugget i sten om man vill bli av med kärran!

lycka till!

Hur var det här då?
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Har med varit lite intresserad av den bilen. Absolut ett bra pris och kanonfin bil/kulör.
Dock passar jag den då säljaren sa att det fanns lite rost under dörrarna och tyvärr har ju rostskyddsgarantin gått ut.

Tråkigt att fixa rost det första man gör efter att köpt ny bil...
tånni, hur får du ihop "bra pris och kanonfin bil" med "rost under dörrarna"?!
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
haha, ja det kan man ju undra. Innan jag visste om rosten var jag av denna uppfattning i alla fall.
Den rullar här i linköping och på håll ser den i var fall väldigt fräsch ut - imolaröda e46:or väcker uppmärksamhet och är enligt min uppfattning väldigt tilltalande.

Sedan att den har rost är mindre positivt - kanske chans att pruta ner den en aning?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nog tycker jag att en bil kan vara kanonfin, om den är skött och putsad. Rosten på de specifika ställena får man betrakta som en konstruktionsmiss och den hittar man nog på mer än varannnan bil av E46/E39-modellerna.
Du har en poäng där, men bilen i fråga måste nog vara klart äldre än 02 för att jag ska hålla med om det resonemanget!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vadå, att varannan bil har rost i plåtomvikningarna? Det är nog t.o.m vanligare på de senare årgångarna som det verkar.
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Polarens 325i E90 -05 har fått små små bubblor på bakluckan och A-stolparna. Kusligt om det blir lika vanligt på nya 3-serien.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Inte kul med rost...bilen går bort för min del.

Tack för er input, verkligen toppen med ett sånt här forum.

Mvh
Kristoffer
Vanligt eller ej, rost är fantastiskt avtändande och ska bara inte finnas på en 6-7 år gammal premiumbil.

Vad jag menade för övrigt var, att om någon kommer med tex en M-B W114 som bara har just lite rost under dörrarna och inget annat, då kan jag hålla med om att den ändå kan vara kanonfin. Allt är ju relativt!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag har själv en W123 -83 utan rost i någon dörr eller lucka.
på en E39/E46 kunde rosten komma efter 2-3 år på just dessa ställen, men t.ex skärmkanter och trösklar är mycket beständiga. Något är galet nånstans i kombinationen av kitt, grundfärg, lack eller ev. oljerester från plåtformningen.
Tror vi kan avfärda de flesta E39/E46 som kanonfina då ;)
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Hellre en rostig BMW än en rostig Volvo!

Hur var det här då?
Ja Anders-72, är det så illa som du säger, så lär vi få göra det.. :-|
Och ordet kanonfin sparar vi då tills vi hittar en helt rostfri E39/E46. Någon måste det ju finnas :)

Och hellre en rostig Volvo än en rostig FIAT. Och de senare finns det gott om (speciellt på skroten).
Jag menade förresten W116 (förrförrförrförra S-klassen alltså:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.