AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
918

uppdatering av navi

Hej.
Jag har läst en del trådar ang uppdatering av navigatorn, dock så verkar det finnas många bud om hur det ska vara och vilken verision man ska använda.
Jag har en 330d från 01 med VDO skärm framför växelspaken samt en cd enhet i skuffen. Om jag har förstått det rätt så är det en MKIII.
Vilken mjukvara ska jag använda vid uppdatering och behöver jag en sådan där key skiva till den uppdateringen?
Jag har provar att bränna en skiva med en nyare karta på vanlig cd skiva idag, tyvärr så hittar inte cd-enheten någonting på skivan trots att jag brännde i minsta möjliga hastighet, vad kan det bero på. Spelaren fungerar med min org skiva från italien.

Tacksam för tips och råd från någon som har uppdaterat sin egen eller har sak-kunskap i ämnet. Det känns som en jungel av olika länkar och förslag på vad man ska göra.

//Gravis

Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Om jag minns rätt kan du ha v.27, eller 28. 28 ger inget nytt till MarkIII, men skall fungera. Du behöver ingen keyskiva för v. 18 eller högre.

Om du har en fil med kartor, typ Scandinavia 2008 1, skall du se till att öppna den i Power ISO, eller Magic ISO och sedan bränna den på en hyfsat bra CD-skiva. Jag har uppdaterat någon gång utan problem. Det gäller bara att ha tålamod. Nya kartor har jag läst in ett par ggr. Också det utan problem, när jag kommit ihåg att expandera den komprimerade filen först. Jämför den fungerande kartskivan med den du bränner själv.

Göran

FWD - Nej tack!
Hej!
Jag åkte och köpte lite bättre skivor och följde dina instruktioner och det funkade bra, TACK!!

Gravis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.