|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Verkar som problemet ligger i när den ska gå över från kall till varm, dock är det svårt att veta om det är bränsle eller tändning som inte funkar. Kan du skruva loss stiften när den har stannat efter att ha gått dåligt för att kolla om stiften är blöta? Men vänta ett tag, cyl 6 givaren på tändkabel för 6:ans cylinder: sitter den på rätt tändkabel? Är det resistans i den, får nog mäta i skarvdonet på insugsidan? FAF |
|
| Kollat så att katalysatorn inte är igensatt, även vevaxelgivaren?. | |
|
Vad ska kablarna ha för resistans? har mätt en gång men då kontrollerade jag bara så att resistansen var ungefär lika för alla kablarna, och det var det. Den där givaren du pratar om FAF, är inte den bara till för någon inställningsgrej hos verkstäderna? är väl inget motorstyrningen använder för driften? Har själv haft funderingar på vevaxelgivaren men inte hunnit mäta den än, kan det vara fel på den trots att resistansen stämmer? Har inte kollat upp katten, men det kan nog vara värt ett försök! Tack för hjälpen! |
|
|
Är själv lite osäker på cyl 6 givaren, den går till styrboxen men jag tror att jag har en för tidig bil så att det inte är inlagt i mjukvaran på styrdonet. Tror att det var ca 900-1200ohm på vevaxelgivaren. FAF |
|
|
Har haft inne bilen på Rudbecksgymnasiets fordonstekniska program på reparation, han konstaterade att kabeln till vevaxelgivaren legat och skaft mot remskivan med följden att isoleringen på kabeln skavts av och signalen från vevaxelgivaren jordats, därför den tände lite ibland men gick skit. Han lödde ihop kabeln och isolerade med krympslang, ska byta givaren ganska snart tänkte jag. Kan tillägga att bilen går bra nu! Tack för all hjälp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.