|
|
|
|---|---|
| Hej jag har nyligen köpt en bmw 740ia, 94a som fungerat väldigt bra.. så idag var det dags för oljebyte samt filter, åkte in på okq8 och lyfte upp bilen, bytte olja och filter.. och den fungerade och gick fint efter det. sen efter det åkte jag till biltvätt.. gör det själv, köpte en turtle wax engine wash i sprayflaska, och körde det i motorrummet.. sen sköljde jag av motorn och allting under, efter det körde jag ett par några kilometer, då oljepumps lyset tändes.. bilen började gå ryckigt och dåligt, och känns som den går på 6 cylindrar bara. oljepumps lyset tänds.. och lyser , sen släcks den igen, och lyser nästan hela tiden, motorn har iaf inte gått sönder p.g.a körandet så jag har svårt att tro att oljepumpen är trasig, tänkte då fråga ifall det kan ha med vattnet o sköljmedlet i motorn att göra.. om de kommit vatten nånstans de inte borde gjort... lr kan de ha me nåt annat att göra? t.ex oljepumps bultar lr nåt. tack för svar.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vatten i tändstiftsbrunnarna blir det om man spolar vatten under huven. Dessutom är inte oljetryckskontakten speceillt förtjust i vatten heller utan brukar gå sönder då. Sedan bör man plocka ned tråget och kolla så att oljepumpen sitter fast , en å annan bult brukar ligga i tråget, samt att skruvarna som håller ihop pumpen inte har skruvat upp sig. standardfel på alla M60. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.