|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ok,tack!Måste kolla det.. |
|
| Om intresseklubben antecknar kan jag berätta att min kamrat köpte en 320iT -04 med Xenon, Sportstolar, Harman Kardon, del-läder (har jag för mig) etc. för 120K för inte så länge sedan. 7800mil tror jag den hade gått och var nyservad med nya bromsar runt om. Inte ett fel upptäcktes under M-test. | |
|
Robert "Det finns bara en bilvärdering som gäller och det är Motormännens, förövrigt också den enda som är giltig om du exempelvis ska köpa ut en bil från företaget." Måste bara berätta en kul grej om Motormännen och värdering. När jag sålde min M3e30 Sport Evolution -90 lät köparen göra ett stort M-test av bilen. I samband med detta frågade han M-teknikern vad han trodde om värdet på bilen. "Tja runt 40´kanske..." var hans uppskattning. Lägg på 200´ så kommer vi rätt nära slutpriset. Men dom är säkert bättre på Volvo V70 och andra vanliga bilar. |
|
|
Det verkar inte bättre än att jag blivit lurad!!Fan va sur man blir! Bilen är tillverkad 2002/07 men inte tagen i trafik förrän 2002/10,så det är en 02a då med andra ord :( |
|
| Jim> Länk | |
|
BjörnB. Kul historia, men när de värderar udda bilar på riktigt gör de en noggrann research. Jag pratade om just detta när jag värderade min vagn, som är så udda att en m3:a är en dussinbil i jämförelse :-) Om inte besiktningsgubben sätter sig in i vad som är unikt med min bil, en Land Rover Defender, skulle ett höftat pris kanske hamna på 75, när värdet egentligen är 175-200. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jaha, då måste jag uppdatera min profil igen då min 320 dAT -06 precis gick iväg. Så nu har jag sålt både min Ford Explorer och 320:n under samma helg, efter 2 månaders annonsering av forden och 5 veckors annonsering av 320:n. Lustigt hur det kan bli. Mvh Johan |
| HFR:Tack, får läsa lite...är helt nollställd när det gäller sånt där. | |
|
Robert Lundberg : Vad är det som gör din Land Rover så udda? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.