|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
GE: Skambud är vad det är! Ex, Har man ett pris på 300k och får ett bud på 250K är det ett sk skambud. Oavsett vad säljaren vill ha för bilen och vad markande må säga. |
|
|
MAXEY: När slutar det vara skambud då, hur högt upp ska man anser du? Om vi fortfarande pratar om bilar för ca 300k. |
|
|
GE Vad jag menade var att man prutar 40-50' utan att ha frågat något om bilen, sen kanske ingen är intresseradatt betala mer än 250? isf blir bilen kvar. BjörnB Jo jag vet snacket om denna bilen, det var precis det jag ville få fram, många bara stirrar sig blind på priset..... inte historik och skick. Gå in på autoscout24 eller mobile.de o leta bilar så finns det en mängd att välja på med varierande priser, men du vet eg inget om bilen... |
|
|
Skitsnygg bil jag skulle ha köpt den direkt om jag haft caschen vi kan byta om du vill ha en cab. Ang debatten om skambud är det väl inte hela värden om ngn erbjuder mig 100 " för min Z3 det är väl bara att tacka för budet men säga att man inte är intresserad. Problemet nu verkar ju vara att det inte är ngn omsättning a på såna bilar som vi har. Tror det är bäst att vänta ett år med försäljning alt vara beredd på att sänka priset ganska mkt. För drygt 1 år sedan hade du sålt en Imolaröd M3 på 1dag. : ) |
|
|
Leffe75 > Skulle gärna ha tittat på bilen om det inte var för att jag redan hade en M Roadster, och det är inte direkt läge att lägga ut den på annons nu. Men imolaröd med SMG är exakt det jag skulle kunna tänka mig att byta till. |
|
|
Jag förstår inte varför en bilägare tar illa upp om dom får ett bud på låt säga 260 tusen för en bil som är utsatt för omkring 290 Visst kan det ju verka oseriöst att diskutera ett pris via mail. Men för min egen del så är det inte intressant att åka 50-60 mil för att kolla på en bil som man inte är beredd att betala det utanonserade priset för... |
|
|
Heinrich: Antar att du syftar på min M3a som jag har ute på annons och som du bjöd 260 tusen för. Du menar alltså att jag tog upp av dit bud? För allas information då fick du detta svaret tillbaka: Hej Henrik. Tyvärr så släpper jag inte bilen för så lite. Mvh Daniel Nu vet jag inte om du kanske trodde att jag skulle släppa bilen till dig för det priset och du kanske blev besviken? Men att säga att bilägare tar illa upp (då förmodligen jag) så är du nog väldigt känslig. // Mvh. Daniel |
|
|
Att jag tog illa upp av ditt bud ska det självklart stå. // Mvh. Daniel |
|
| Nej jag menade inte dig spajjs utan folk i allmänhet som säljer bilar, får man ett bud som man inte är nöjd med så är det ju bara att tacka nej som du gjorde, men endå ta det possitivt att folk är intresserade av att bjuda på bilen istället för att bara ta det för skambud | |
|
Jag vet inte hur många (massor) "skambud" jag fått på min annons, jag brukar svara ung. som Spajjjs, vänligt, bestämt och önska lycka till. /Micke Länk |
|
BCR |
Leffe75; Mycket snygg M3, Imolaröd är min favorit. Sportbilar ska definitivt ha unilack. Fina bilder. Om man ska vara petig med detaljer så stör det mig lite är att ratten inte är i neutralt läge (hjulen pekar rakt fram) vilket undermedvetet ger ett lite "störande" intryck för en pedant. Det är ju ingen slump att visarna står på 11 minuter över 10 i alla Rolex, Breitling, Omega etc. annonser... Är mycket psykologi i det här med bilar... /Håkan OO=00=OO |
|
Hade jag haft pengarna just nu hade den varit såld! Du vill inte byta mot en M5? ;) Underbart vacker bil. |
|
|
Sorry Leffe75 att jag kapar din tråd lite ;) Håller med föregående talare om att en M3 skall vara unik i färgen och det är röd eller vit som gäller... Länk /Mats |
|
| Leffe du har en kanonbil! Väldigt snygg, den får mig att ångra att jag blev "vuxen" och hoppade över planerna på en M3:a. Det klappar extra varje gång jag ser ett fint exemplar. Tyvärr skulle du ha sålt den för ett halvår sen, nu är det nog svårsålt. Men misströsta inte, min erfarenhet är att det går att sälja bil när som helst bara du vet hur man säljer och det verkar du veta. | |
|
Om din bil ser ut som på bilderna så är den otroligt fin, och sänkningen är ju klockren, ett underbart helhets intryck!!! Hade dödat för en sånt fint ex ;) Annonsen ser typisk ut dom flesta på blocket: -Inget reg numer!? Varför, enkelt att skika ett fax och få uppgifter på tidiga ägare, och på autopower har det sagts gång på gång att det inte är någon fara där dyrare exlusiva bilar har många ägare, pga dyra i drift men kanske inte så praktiska (familje vänliga) som ex. Då ser ju köparen lätt vilka som ägt bilen innan och kan ta kontakt med bilens tidigare ägare och kolla läget! -"Ska kolla intresset"... Vill du sälja eller inte??? Inte roligt att se på det första man hittar i annonsen! -"Ingen prut mån" hmm... inget lyckat försäljnings knep i dessa tider (eller vilka tider som helst) Hoppas du inte tar illa upp för kritiken, men vill ju hjälpa till så mycket man kan och lycka nu till med försäljningen, dock tråkigt ;) MVH Less is More |
|
|
Gå gärna och kolla på detta inläget: [ Samtliga BMW-modeller ] "Bra annons = inga idioter?" Less is More |
|
|
Tråden som andreas_r syftar på: Länk //Lövet |
|
| Bor också i Umeå och ser Leffes bil titt som tätt.. Sjukt snygg bil.. hade man bara haft cashen så... Har iof en Volvo 460 med skinnklädsel som byte :-) | |
|
BCR Tack! Gillar själv den imola röda färgen väldigt mkt. Även så min sambo...hmm nog risk för skilsmässa om försäljningen blir av....:) coldhex Nä visst är det så, inte alls lättsålt och det var jag ganska medveten om när jag la ut annonsen. Dock borde bilen kunna tilltala ngn som är ute eter en svensk såld M3:a med relativt bra utrustning. Den sticker verkligen ut när man står vid rödljusen och väldigt många tittar lite extra:) Rätt kul faktiskt då M3 E46 inte är såå ovanliga... andreas_r Ang "ska kolla intresset" så har jag haft lite beslutsångest över att annonsera ut bilen, nu blev det så mkt beroende på ev köp av bostadsrätt. Kanske jag skrev så för att inte verka alltför desperat... Och det är jag inte heller. Ska jag själv vara lite kritisk så kanske det skulle stått att stora M testet gjordes iof för ett år sedan, inte krockad eller omlackad.... vaders He he, ville du ha pengar mellan då eller.... ;) Jo jag brukar få höra att jag tvättar o städar bilen ofta....ett intresse man har. Sen att jag har rekondfirma med bra produkter underlättar också:) //Leffe |
|
|
Leffe: Måste bara säga att den färgen är så läcker, absolut 10 poängare! Har alltid velat ha en BMW Imola röd :) Tycker nog inte vi ska haka upp oss för mycket kanske men varför inte länka till denna disskution i annonsen? Som sagt är ingen annons expert på långa vägar, men har ju läst många annonser som dom flesta här på forumet. Tycker nog du ska strunta i både "tänkte kolla intresset" och "Inte krokad eller omlackad" OM den skulle vara krockad lite är väl inget som är ovanligt eller konstigt, inte heller omlackad är ju något direkt nekativt, frågan är väl om det är snyggt och proffsigt iordning gjord. Är det någon som frågar så är det bästa att vara ärlig! Att skriva en rak och konkret annons är att satsa på. En bra affär där båda parterna blir nöjda, med viss prut mån måste man ha då rent psykiskt känns bra för köparen, och lättare att sälja! Du kanske måste fråga dig om du vill sälja din bil, kanske bättre att vänta tills marknaden blir lite hetare? Hade jag haft pengarna så hade din bil stått i mitt garage i dag ;) Hoppas som sagt du inte tar illa upp för kritiken, vill inte vara någon besserviser, vill bara vissa vilken uppfattning jag får av din annons! MVH Less is More |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.