|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
BMW M3-03 "Imola Edition" Har lite ångest över att hon ligger ute till försäljning... Kom gärna med synpunkter på annonsen:) Skulle kanske haft ngn fler bild interiört men annars är jag riktigt nöjd med bilderna. //Leffe | |
|
Hmm glömde länken: Länk |
|
|
En mycket läcker bil! Inget direkt att anmärka på annonsen och bilderna är snygga. Om priset är rätt är svårt att säga...för några månader sedan hade det nog inte varit något problem att gå ut den summan men idag tror jag det blir svårare...men du märker rätt snabbt på mängden seriösa intressenter (eller avsaknaden av dessa ;) om du ligger rätt eller inte. Samtidigt har din bil många positiva attribut som Imolaröd, svensksåld, välutrustad samt att den ger ett intryck av att vara välskött. ___ //Ulf |
|
|
När det gäller priset så vet väl dom flesta att det är väldigt lugnt på marknaden. Hoppas dock att färg och utrustning skall tilltala ngn:) Bilen är faktiskt riktigt fin, Visst den är 5år gammal så självklart finns det ngt märke... Man blir väldigt irriterad på dom som mailar ett bud: -Du får 200' imorgon.... När det tydligt står i annonsen att skambud inte är intressant. Nåja vi får se, annars blir det att ställa bort henne och invänta våren:) Lider nog inte av det heller. Tack för synpunkten:) //Leffe |
|
|
Håller med Programmer till 100%. Mycket fina bilder och bra text. Den ger ett mycket seriöst intryck.... Så var det ju det här med priset...... Jag tror att det är aningen högt. Mest på grund av milen samt att den gått vintertid (förmodar jag). Men bilen är helt klart tilltalande pga färg, skick, utrustning och svensksåld. Sedan är ju PSS9 ett väldigt vasst kit som många gärna "får med på köpet" skulle jag tro. Jag funderar på att sälja min också. En 05:a med mindre utrustning och inte lika attraktiv färg som din. Men med Comp. Package, aldrig vinterkörd och 3800 mil. Svensksåld och givetvis fullservad med extra oljebyten osv. Jag hade tänkt mig en prissättning runt 330.000:-. Sedan ved den går för är ju en annan historia. Men jag går inte ner så jätte mycket. Kankse 10-15.000:- max. Så ditt pris är väl aningen högt som grund. Säg att 280.000:- med lite prut skulle bli såld för 270.000:- ungefär. Det skulle nog vara ett bra pris. Nu säger jag inte att jag är någon prissättnings guru. Utan bara delar med mig av mina tankar....... Lycka till med försäljningen! M.V.H Dennis |
|
Lasse Karlsson |
Tjena Leffe75! Kanonfin bil, och bra annons! Men varför tar du bort reg numret? Alltid trevligt för ev köpare att kunna kolla upp bilen lite mot registret! Har funderat på varför man gör så länge! Är det för att man är rädd för att "lämna" ut bilen, och riskera stöld eller dyl? Känns som den risken är lika stor, bara genom att ha bilen i traffik! Men det är min åsikt det! HA DET! |
|
DennisH Ang priset, Som sagt, man får se vad det finns för intresse, jag kan absolut diskuttera det jag begärt men vill inte ha 10 tomtar som ringer och bjuder 200' som jag nämde ovan... Vinterdäcken köptes för ett år sedan och bilen blev ytterst sparsamt körd och stod i varmgarage hela tiden. Vad jag vet är den inte körd på vintern tidigare. Kanske skulle nämt detta i annonsen men tror inte affären står och faller på det om ngn nu är intresserad. Lasse Karlsson För min del spelar det eg inte så stor roll om jag skulle lämnat ut reg nr, bilen är 100% ärlig och sv såld. Fick ett komplett utdrag från vägverket på ägarförhållandena, bilen har ganska många ägare men en stor del av dom är bilfirmor, detta ser inte en spekulant utan han ser bara antalet... Bättre om jag får förklara detta för den som är intresserad. Kul med er possitiva feedback:) //Leffe |
|
| Håller med, mycket bra annons. Blev själv lite sugen faktiskt. :) Men det priset tror jag kan vara svårt att få ut trots helt rätt färg och utrustning. | |
|
Zlurc Du får väl ringa/maila mig så får vi se om vi kan komma överens:) //Leffe |
|
|
Leffe75 Du kan la maila mig mer info om ägarhistoriken så kan vi prata vidare. München |
|
|
München Har skickat power post til dig. |
|
| Kanon fin bil Leffe, men i min ögon är priset för högt satt. | |
| Vad är egentligen ett skambud då? Vart kan gränsen anses gå, vid 10% prut eller kanske 15%? Personligen har jag svårt för att ringa på annonser där regnumret är maskerat. Av nån anledning så utgår jag alltid ifrån att man försöker dölja något. | |
|
Man kanske döljer reg numret pga oseriösa spekulanter som kan få fram alla uppgifter om dig via det numret. Om man är seriöst intresserad så är det ju lika lätt att bara maila och fråga, då märker ju även säljaren om personen verkar vettig och kan således ignorera de som inte är det. |
|
|
Hej Leffe, Mailade tidigare med några frågor ang utrustning. Som sagt, Imolaröd är alltid kanon snyggt. Dock så tycker jag att priset är för högt speciellt med tanke på att den inte är fullutrustad. Ex så saknas PDC, Bluetooth och taklucka. Det sistnämnda kan man ju klara sig utan, men PDC och handsfree är nästan ett måste, speciellt om man har vant sig vid det. Beträffande priset, så kan nämnas att det på mobile.de finns en imolaröd 03:a med all utrustning (inkl TV) som endast gått 1700 mil. Begärt pris 32880 Euro som säkerligen går att pruta ned till 30 000. Finns hos Mercedes återförsäljare. Så varför slår jag inte till om den nu är så bra, tja måste sälja min M5 E60 först. Finns på annons på blocket. Någon som är intresserad?? imola03 |
|
|
K_M Precis, om man nu är seriös så mailar man kanske till en början men sen tar man kontakt via telefon, min åsikt. GE Hur mkt man kan pruta hänger väl ihop med flera faktorer. Utgångspris Tillgång och efterfrågan Unik modell etc etc Personligen så tycker jag min bil sticker ut med sin Imola röda färg, chassiet och dom tonade rutorna. Letar du en svart (mörk) eller silver M3 finns det betydligt fler att välja på och smaken är som bekant delad. Jag är inte omöjlig att förhandla med men har svårt för dom som mailar o bjuder 200-250' och då har dom inte frågat ett skvatt om historik, skick etc. //Leffe |
|
|
imola03 Var ute efter en fullutrustad M3 när jag löpte denna, nu fick jag pruta på en del utrustning då jag föll pladask för utseendet:) Letar du i Tyskland så är utbudet betydligt större, det är nog ingen nyhet. Söker man det billigaste och inte värderar en svensk såld bil då kanske inte denna bil är rätt. Har själv haft flera importerade Bmw (o varit nöjd med dom) självklart har dessa legat i en annan prisklass än sv sålda, både vid inköp och försäljning. Det ligger föresten en 05:a ute på blocket för dryga 300' med 1700 mil på mätaren... |
|
| Om det hade varit så att jag letade M3 så hade jag nog varit mer intresserad av din bil Leffe75 än nån silver eller svart. Din bil ser grymt läcker ut och jag tror säkerligen att den går att sälja till ett någorlunda skapligt pris. Att du anser 200k som skambud förstår jag men om nån bjuder i regionen 250-260k så skulle jag nog inte tycka att det var ett skambud. | |
|
"Det ligger föresten en 05:a ute på blocket för dryga 300' med 1700 mil på mätaren... " Leffe, om du söker lite på forumet så finns det att läsa om denna bil. Är nog inte direkt någon konkurrent till din bil men indirekt är den ett problem då den hjälper till att sätta en lägre prisnivå på M3e46. Alla lusläser inte Autopower. |
|
|
Leffe75: Den bilen du nämner som gått 1700 mil har legat ute till försäljning i snart 1 år tror jag. Det har också framkommit att bilen är en krockad US-import. Så den är nog lite väl högt prissatt enligt mig. M.V.H Dennis |
|
| BjörnB: Du han före:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.