|
|
|
|---|---|
|
Jag har skaffat en kompressor till min 535:a drivning och fästen är klart. Men problemet är att jag hade tänkt ladda cirka 0,4 0,5 bar å då räcker inte bränsle tillförslen till. vad ska jag göra? Tänkte sätta dit dubbla spridare men hur styr jag dom? kan styra dom på samma som orginalen och koppla dom så jag startar dom sammtidigt som jag startar kompressorn med magnet kopplingen? eller måste jag ha ett separat styrsystem? tyvärr så är jag inte rikast i världen så det ska vara så ekonomiskt som möjligt. | |
|
Tjena Jag funderar på kompressormatning jag med, men jag är teknisk a la räkmacka så lite tips om fästen och drivning skulle vara bra att få tacksam för svar. Söker anställning som BMW försäljare. auspuff2@spray.se |
|
|
Tjena Danne jag har byggt ett fäste som sitter fast i pinnbultarna till grenröret och i själva grenröret som är det undre fästet sen har jag ett övre fäste som sitter fast i insugs grenrörets pinnbultar. sen driver jag den med en rem från vevaxel. Och har en lös remspännare så jag får rätt vinkel på remmen. Men jag vet inte hur din bil ser ut i motorutrymmet. jag vet att vissa sätter kompressorn ovanför generatorn det beror ju på var man har mest plats. hoppas detta gjorde dej lite klokare. |
|
|
Landin, Menar du att du har tänkt köra utan att ha kompressorn inkopplad ibland? Hur får du då in luft i motorn? Har du en förbikoppling på något sätt? Vad har du använt för magnetkoppling? Montera dubbla spridare och styr dem med de övriga, men koppla ena sladden till dem via en tryckvakt som slår till på laddtryck. En vanlig oljetrycksgivare som har 0,3 bar inställningstryck borde funka. Någon VW modell har såna... Ett alternativ är att köra med större spridare och progressivt bränsletryck. Sen ställer man ner grundtrycket och låter det feta på exempelvis 2:1 mot laddtrycket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.