AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.224

Varför går inte dörarna att öppna med nycklen.

ba
5
bamse_99
735 I -87
Bilen har stått ett tag och då har batteriet laddat ur och nu kommer jag inte in i mer än bagaget.
Jag tycker att man borde fått upp dörarna med nyckel även om strömen är slut.

Tacksam för förslag hur man öppnar så jag kan ladda upp pärlan så hon kan få komma ut och rulla på vägarna för det är ju vad hon är skapt för.

A.C.A.B
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
du kan nog låsa upp dören med nyckeln också med en så kallad nödmanövrering, du skall bara vrida nyckeln ett steg längre än vanlit (kan vara ganska trögt) Har något svagt minne av att det kanske bara går att göra på den högra dörren på e32. Om du inte slipper in i bilen kan du ta en liten laddare och ladda via bagage belysningen
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det går även att lyfta bilen och komma åt startmotorns plusanslutning underifrån och ladda batteriet den vägen.

/Mats J
ba
5
bamse_99
735 I -87
Tackar för förslagen skall prova så fort det blir ljust ute

A.C.A.B
Visa användare
123
Pimplaren
Turbohink:
m5e34 Turbo, 723whp
Jag var tvungen att prova detta på min 750 utan batteri, förardörren gick att öppna med nyckel utan batteri.

Vrid nyckeln till vanligt läge för upplåsning och sedan lyft handtaget och vrid till, då hoppar dörren upp!

Riktigt smidigt.

/Oliver Kraigher Bjuhr
ba
5
bamse_99
735 I -87
Tipsen funkade så jag tackar er alla för dom.

Nu där emot vill inte passagerar dören låsa sig igen efter att jag öppnade den med era förslag.
Skall man återställa något eller har provat låsa med nyckel igen men det hjälper inte ej i heller att låsa innifrån funkar. Någon som varit med om detta för.

A.C.A.B
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har för mig att man måste göra proceduren åt andra hållet för att återställa allt.

/Mats J
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
C-låset på bmw verkar behöva en lås, lås upp, lås igen övning från förardörren innan det är med på noterna igen efter att varit strömlöst. Så har det iaf varit på mina E32 och E34, kanske samma på din?

//Magnu

sn
100
snodas
BMW 740IA -00
jag har problem med centrallåset på förardören och höger bakdörr.
Bakdörren går inte att öppna alls.

..är det något som hänt pga att den varit strömlös?
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

E38'an har elmotorer, (ej solenoider), i sina centrallås vilka har en tendens att bli slöa på vinterhalvåret, särskilt om bilen är äldre och används sällan.

Lösningen är då att med välladdat batteri, sätta sig i bilen och trycka på låsknappen en 20 ggr så oxiden på motorkollektorn går bort. Förmodligen får man byta alla centrallås á 750:- för att bli av med problemet.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.