AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.342

Åsikter om denna 325iT-02 Ucars Exlusive

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Någon som sett denna bil i verkligheten?

Hyffsat rätt pris i förhållande till mätarställningen men går det att bli av med en e46:a med manuell klima och standardstolar när det är dags att sälja?

Undrar för övrigt hur kan man köra omkring med dessa golvmattor (och pedaler). Måste vara risk för gashäng?

RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Har du länk?
Björn: Har du länk? Jag skulle syna bilen extremt noggrant om jag vore dig. Har fått känslan av att UCars är lite som Autoclassica, dvs deras exklusivare bilar håller rätt hög klass men att de billigare kärrorna ibland är det lite si och så med. Är priset rätt tror jag även en E46 med standardstolar och manuell AC är säljbar även i nästa led, men räkna med att den lär bli svårsåld.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sorry,här kommer länken:
Länk

En nackdel att köpa på firma är att bilen förmodligen är avställd och oskattad. Vinterdäcken finns oftast inte. Dessutomkan man inte få blockets utmärkta begagnat försäkring.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
xenon och taklucka dock, för det priset är den stekhet, stämmer bara milen är det ett klipp!!!

Hur var det här då?
to
44
tobbe_sund
Bmw 325i touring 02:a
Det står i annonsen att den har elhissar fram o bak. Men om den hade elhissar bak borde den väl ha kontroller framme vid växelspaken. eller?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
3 år i Eu och snart 4 år i Sverige och så lite mil ? kolla med VV vem som stog som ägare när den reggades. kanske finns en anledning till att den är billig.
Skulle milen stämma så är det ett fynd tycker jag men jag är tveksam till att stämmer. De dröp in 3-4 år gamla skruvade 3 serie bilar under denna period.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Björn, kämpade du inte alldeles nyss för att sälja iväg en 325iT? Vad ska du med en till ;-)

//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för engagemanget!

Lövet, visst var det så. Jag gillar 325/330 e46. Min hade dock gått dubbelt så långt och var inte faceliftad. Men den var å andra sidan svensksåld och bättre utrustad. Kan tänka mig att betala 10' extra för denna bil men kan tänka mig att det inte är prutläge efter att de sänkt den 25'.

Tvekar lite att köpa en igen pga rostproblemen. Ska jag köpa en e46 igen måste den vara helt rostfri (om det nu finns några)
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag förstår fortfarande egentligen inte. Skillnaden mellan facelift är ju bara framlampor och mindre chassiförändringar? (plus att denna har manuell ac och standardstol = snikstämpel)

Nej, du kommer tröttna direkt om du köper den aktuella 325an. Det är ungefär käka samma mat två dagar i rad. Det blir trist ändå även fast maten är god.

//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tröttna direkt? Hade inte tröttnat på min gamla. Kände bara att den hade gjort sitt med 23.000 mil på mätaren.

Under tiden har jag åkt SAAB 900 från -95 så visst skulle det bli ett lyft ;)

Letar egentligen inte e46 i första hand men alla trevliga bilar till rätt pris är intressanta.

Håller annars helt med dig om AC:n och stolarna.
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Bilen ser ju schysst ut o stämmer milen så e d ju ett litet klipp som nämnts.. DÄREMOT e ja ingen förespråkare för företaget som säljer bilen!! Varit där själv för o kolla på en bil.. Va seriöst intr av o köpa den men fick noll förtroende för säljarna o deras "know-it-all" attityd! Sen att hälften av d han sagt över telefon inte stämde mot verkligheten gjorde ju inte att man blev mer sugen direkt....
Upptäckte en sak på bilderna, stolarna saknar sätesvärme. Kanske inte hela världen men det ger lite snik-import stämpel eftersom detta är standard på svensksålda bilar. Kan säkert påverka värdet/säljbarheten en hel del.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Konstigt att bilen fortfarande finns kvar?

Är det någon som tittat på den?

Jag reagerade på att man klistrat fast sån självhäftande aluminium på pedalerna, är det för att dölja att dom är helt nedslitna?

Eller är det bara för att den har manuell ac, saknar stolsvärme och sportstolar?

Taklucka, PDC och 17" borde väl uppväga detta lite iaf..

Jag blev faktiskt lite intresserad själv :o)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Du är nog inne på rätt spår varför den inte blir såld.

Detta får mig att tveka (i nämd ordning)
*rostkyddsgarantin har gått ut
*manuell ac
*saknar stolsvärme och sportstolar
*självhäftande aluminium på pedalerna
*golvmattor som inte passar för fem öre

Dessutom måste priset ner 8-10' om jag ska vara riktigt intresserad.

Men jag hade nog åkt och kollat på den om jag inte haft grovt uppskattat 40mil enkel resa.

Tyvärr har de flesta e46:or mer eller mindre rostproblem. Därför är jag lite rädd för att åka 80mil i onödan.

Tittar nog efter en -04 istället eller en e90/e91.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.