|
|
|
|---|---|
| Tjena. På vägen hen från jobbet började det ryka som fan inne i kupen och det var nått som brann men som tur var så slutade det så fort jag stannade och slog av bilen. Efter närmare koll så visade det sig att det var en kabelbrand i styrboxlådan i motorutrymmet. Kablarna till ett orange relä placerat mella de 2 styrboxarna var helt brända så jag tänkte höra om nån vet vad relät är till eller vart jag kan få reda på det? Bilen går fortfarande men jag vågar inte köra nått mer med den innan jag kan avgöra vad det kan vara för det är inget vidare om bilen brinner upp helt utmed vägen. Tacksam för svar! MVH Peter Berglund | |
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Där emellan brukar sitta två-tre reläer. Såhär Länk är min 535i -89 E34 bestyckad. Det vita är huvudrelä och det oranga är bränslepumpreläet. På vissa modeller sitter även ett relä för uppvärming av lambdasensorn. Nu kan det skilja en del mellan modeller och speciellt då du har en V8. Men min gissning är att det är reläet för uppvärmning till lamdasensorn. Fungerar bilen alltså även utan reläet? För utan huvud eller bränslepumpreläet kommer inte motorn att starta. |
| jag har fått samma problem. kabelbränd i en 325a..i handsfackutrymmet vid boxen, bliv livrädd o höll på att kvävas ihjäl. men slutade oxå som tur var när jag stängde av. resulatet är blir bara värre. jag kunde oxå köra bilen hem. o den gick bra..när jag kollade nu så var all isolering på en kabel från det orangea reläet in till styrboxen bortbränd. min pump surrar så fort jag har sröm på batteriet oavsett tändreläet. det luktar bensin och den bluddrar när jag gasar upp bilen. så jag har beställt en ny kabelstam o hoppas jag slipper lindrigt från. tror ni att det är något annat som kan gått åt fanders? man är ju livrädd att samma sak händer med ny kabelstam. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.