|
|
|
|---|---|
|
Vill leta upp 12V bara vid påslagen tändning (eller när ljuset är igång motsv) för kunna sätta en grej vid innerbackspegeln som inte ska dra ström när bilen inte används. Någon som vet vilka kablar man kan knycka lite 12V från? Har testat, mätt och klöddat från allt med taklucka och innerbelysning men hittar bara konstant 12V. MVH Charlie | |
| Hej, är du säker på att det är konstant 12v? Det kanske bara är 20-30 minuter efter att dörren stängts, sedan "somnar" den. | |
|
Bra tips, jag väntade några minuter tills åtminstone innerbelysningen slocknade och mätte vidare men ingen halvtimme. Men är rädd för att om det tar 30 minuter innan strömmen somnar så kommer nog batteriet somna efter någon vecka. Ser förstås lösning mha relä som styrs från t ex diod-innerbelysningen som är tänd när man kör, men känns något krystat. Måste ju finnas nån bättre/enklare lösning. |
|
|
Min e61 LCI "somnar" efter ca5min så om du inte har någon pryl som drar massor med ström så borde du klara dig. Jag har ett slutsteg i bilen som är kopplat så att det är igång så länge bilen är "vaken" och det har hittills inte dragit ur battriet. |
|
|
Denna länk kan kanske vara nyttig: Länk BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| För att svara på min egen fråga så plockade jag ström från innerbelysningen (läslampan) vilken somnar en 10-15 minuter efter man stängt bilen och verkar fungera bra. Hittade några instruktioner på e60.net men verkar som det inte är samma kablage på jänkarnas e60?.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.