AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
677

Byta huvemblem utan att bända med skruvmejsel.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Bytte mitt huvemblem idag.Alla sa att jag skulle bända försiktigt med en skruvmejsel samt att lägga något emellan för att skydda lacken. FEL FEL FEL!

Gör så här i stället.
Ta en tång och slit bort själva märket. Det är gjort i metall. Slå en spik lite snett mot märket så det går sönder lite. Ta sedan en tång och dra bort metallen. Detta går mycket lätt. Där under sitter sedan den tjocka plastmärket. I detta märke finns två små hål. Ta en tjock träskruv och skruva ner den i plasten. Skruva dock inte för djupt för lacken finns ett par mm därunder. Ta nu en tång och dra i skruven rakt upp. Plopp så lossnar märket. Nu är det bara att trycka dit det nya.
Är det inte enklare att knacka på de två stiften från insidan? Det brukar jag göra iaf.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Hoppsan!

Går det att göra så? Det såg jag inte. I så fall är det överlägset bästa sättet.
Beror nog lite på åtkomligheten, men det brukar i regel vara möjligt. Minns inte hur det är på E36.an men förmodligen är det kanske någon typ av isolering som måste lättas lite.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Var får man tag i emblemen?...
Jag har 80mm, stor på huvemblen. 525i -89, har bara hittat mindre, modeller..
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag köpte ett huvemblem på bmw i förra veckan för 105:-. När jag bytte så använde jag skruvmejsel med en trasa mellan o bände försiktigt, funkade klockrent utan skador på lacken.

Mvh Jens
Verkar lite omständigt att göra som du berättar, har bytt 4 märken totalt och ingen har fått märken av mina skruvmejslar, se bara till att linda den med lite tejp i spetsen så...

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.