|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på att köpa ett komplett m-paket 2 till min e46 328. Så funderar jag över hur resultatet blir vid lackning med silver gentemot gammla lackningen? Jag hade en helrot e36 innan, och måste säga att jag blev besviken över resultatet, man såg direkt nyans skillnad. Men enligt vad jag hört så är röd bland dom svårare att få en likadan nyans med, och att silver är bland dom enklare, stämmer detta? Någon med erfarenheter? mvh | |
|
Silver ska också vara bland de svårare att få till och i ditt fall så rör det ju sig om en 8-10 år gammal bil så risken finns att du kommer att en nyansskillnad. ___ //Ulf |
|
|
kanske man skall strunta i att köpa ett m-tech paket :/ eller kanske hitta begagnad med original lack? mvh |
|
| En svag nyansskillnad på ett plastpaket mot resten av bilen tycker jag är lättare att smälta än en dörr eller skärm som avviker. Symmetrin finns ju kvar i alla fall. Ljus metallic kan vara lite lurig. | |
|
Jag lackade om min e46 till viss del (huv,främre o bakre kofångare mm) och det blev ingen nyansskillnad alls. Jag frågade lackeraren i förväg hur resultatet skulle bli, och han sa att färgerna stämmer väldigt bra när det gäller BMW. Han visade även en annan BMW i titansilver han hade i verkstan när jag var där och frågade, och det gick inte se någon nyansskillnad där heller. MVH |
|
|
Som tillägg till mitt inlägg ovan så har jag själv fått huv, baklucka, bakskärmar, A-stolpe lackerade på min 530 vid olika tillfällen och det är absolut inga tydliga nyansskillnader så det går att få till så att de flesta är nöjda. Men som sagt...silvermet anses av många vara en svår färg att få till rätt nyans på. ___ //Ulf |
|
| har lackat om min front (titansilver) å de blev ingen skillnad alls, så de e bara å köra på:) | |
| Fick min framdörr omlackad, syns ingenting. Bilen var iofs bara 2 1/2 år gammal då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.