AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.334

Extra säte

Hej.
Är ny här, men jag har en liten fråga.
Jag har tänkt att köpa en Bmw 5serien kombi, -00 och nyare, men finns det extrasäta att köpa till dom? Menar sånt som finns t.e.x volvo att köpa som man sätter i bagagen
Mvh Nicklas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hej och välkommen!

För det första är bagaget i en 5-serie touring inte alls i samma storlek som en Volvos och jag tror inte att det finns extrasäte.
Och snälla, sätt inte en människa i bilens bakre deformationszon. Behöver du fler säten än de som finns, då behöver du en större bil.
Har en större bil. men är i behov av 2 bilar. Så då måste jag ha en vanlig kombi med tanke på dagens bränsle priser. Därav en med extra baksäte. Inte ofta det används idag, men det händer. Med tanke på att jag har 5mil till arbetet så går det inte åka större bil. Har haft minivanen några gånger till arbetet,men den tar nästan dubbelt bränsle mot volvon. Men finns det inga såna tillbehör till Bmw, så får jag vända blickarna mot Mb ock Volvo.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Detta är det som finns som orginal: Länk
Om det är utrymmet, eller en säkerhetsfråga som gjort att det inte finns extra säte skall jag låta vara osagt. Håller dock fast vid att skuffen är till för materiella ting..
Bränslekostnaden skulle du troligen bli nöjd med. En 525:a kan du nog räkna med ett snitt på 0,80-0.85 på din pendlingssträcka.
Jag skulle titta på en diesel i ditt fall. Om du då väljer BMW, så läs på ordentligt här på forumet, för de flesta dieslar är Privatimporter, många med tveksam historik och mätarställning.
Tack ska kolla :)
Jo är en diesel jag är ute efter, därför finns det bara 3 bilmärken jag litar på. Men första hand en Bmw som jag vet har lite mer prestanda. Värsta jag vet är när en bil knappt orkar köra om. Iaf med dagen medtraffikanter som tror dom är poliser och tror dom kan förhindra omkörningar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.