AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.603

Dålig ljusbild på halvljuset Z3

A.
50
A.I.C
Z3 Coupe
Hej!

Jag har fått dålig ljusbild på halvljuset enligt bilprovningen på min Z3 coupe. Det är insatsen som halvljuslampan sitter i som känns sne. Om man trycker på hållaren så blir det bra ljusbild. Kollade med BMW om man kunde köpa en ny infästning men de sa att man fick byta hela strålkastaren. Käns lite onödigt enligt mig. Någon som har en ide på lösning?
Conan999
Köp en fin begagnad

Conan999
Ha
30
Hardskalis
120i M-sport
hade liknande problem på min gick inte att få dit lamphållaren rikigt, ljuset stod rakt ner i backen. felet satt i själva strålkastaren när man byter lampa och ska vrida dit lamphållaren så kom den över ett fäste som gjorde att den hamnade på sneden, fick hålla på med en liten mejsel och bänna ut fästet som lamphållaren skulle gå under.

otur som jag hade så gick lampan sönder dagen efter, antaligen för att den utsats för förmycket våld...

istället för att stå och meka en 45 minter som jag gjorde första gången så skar jag bort en tapp på lamphållaren som skulle gå under det fästet på strålkastaren. nu sitter den perfekt och är lätt att byta...

billigare att skära lite i lamphållaren än att byta hela strålkastaren...

är trött hoppas du förstår nått av det jag skrev.../marcus
A.
50
A.I.C
Z3 Coupe
Fattar precis vad du menar för jag gjorde samma sak i förra veckan. Bände upp metallbiten inne i lampan som styr ljusbilden. Det blev inte helt hundra enligt mig men på besiktningen tyckte de att det var mer än okey. Bilen är numera besiktad...och avställd.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Har ni helljuslampor i halvljusinsatsen eftersom ni har problem med passformen av glödlampsinfästningen?
A.
50
A.I.C
Z3 Coupe
Nej, snarare en idot till förre ägare som varit vårdslös. Jag har inte klippt av något i mitt fall, bara böjt till=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.