|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med min fönsterhiss. Funkar bra att hissa upp och ner rutan men när jag ska stänga dörren och rutan åker upp den där sista cm som det gör på coupé blir det ett oljud (drrrrrrrrrrr). Låter som att rutan går för långt. Rutan fastnar i det läge, sen kommer den varken upp eller ner. Har demonterat dörrsidan och titta på problemet. När rutan har fastnat i topp läget så kan jag slå lite lätt med en hammare på armaturen och då funkar den igen. Blir väl så att jag slår ner den en kugg då eller nå tänker jag. Men sen när den ska upp till toppläge igen så blir det där oljudet och den fastnar igen. Har blivit till och med så att dom sista kuggarna på armaturen där toppläget är har börjat blivit slitna. Någon som kan säga mig vad som är fel och vad jag kan göra åt det? Mvh Fredrik | |
|
Ingen som har haft strul med elhissarna på e36 coupé? Trodde det var ett "vanligt" problem=) |
|
|
Jag är helt grön på det här så jag har inga belägg för vad mitt inlägg säger. Jag hade liknande problem, fast med switchen i dörrstolpen. Och då kom jag på en idé som du kan testa. Öppna dörren och hissa rutan fullt upp (stängd) Sen kolla i dörrstolpen där själva låset sitter. Där ser du en "microswitch" typ. Ta en skruvmejsel eller liknande och peta på switchen och "lura" rutan att dörren att den är stängd. Då åker rutan upp ytterligare. Se till att ha kvar mejsen och stäng igen dörren lite grann och se hur högt rutan har åkt upp. Då får du ju koll på hur för mycket det är som felar. Sen vet jag inte om det sen kan hjälpa att flytta ett eller två hack? BMW-320I E36, M50 B20 |
|
|
Prova initiera rutan. kommer inte ihåg exakt hur du gör, men sök så hittar du nog. Tror du vrider på tändningen sen kör du rutan i botten och sen i topp (med stängd dörr förstås) och håller kvar knappen "uppåt" i ca. tio sekunder. vet inte om det hjälper, men kanske värt att prova. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.