|
|
|
|---|---|
|
Har haft ute min 330 Ci 02-a sen den var på 8000 mil (efter insp 2), sen slutet av juli... ett fåtal har hört av sig och då endast byte mot några jäkla Audi bilar... I somras hade jag lagt ut den för 170 000 och är nu nere på 135 000 och ingen vill ens ge dom små pengarna. Bilen är förövrigt i TOPP skick sv- såld, inga som helst fel på bilen, den är klockren helt enkelt... Förmodligen av dom billigaste bilarna i det skicket och mil antal i sverige. Hade jag vart ute efter en 330 när jag köpte bilen så hade jag köpt 2 stycken vid det priset.... vågar knappt gå fråga bilfirmorna vad dom ger... vill inte höra att dom ger 50 000 för bilen... usch | |
|
Så blir det när konjunkturen svajar, marknaden har helt enkelt blivit mättad av begagnat och det är köparnas marknad. Tror inte bilhandlarna kommer ha det så lätt framöver när det gäller att sälja till privatpersoner. Har du någon länk till annonsen? |
|
|
Länk känns nästan bättre att vänta tills mars eller april och hoppas att det blir bättre.. |
|
|
Såg fin ut! Skulle skriva lite mer om vad den har för utrustning, typ skinn, sportstolar, navi etc. Kan ev. skapa mer intresse. Om man får lov att vara pessimist så tror jag inte att du kommer få mer för den om ett halvår då den är ett år "äldre" och har kostat dig pengar i skatt och försäkring under vintern. |
|
|
kanske det, 10 000 lär det ju kosta mig de närmaste 5 månaderna i försäkring om den ska vara på... men man får ju i alla fall valuta för dom pengarna om man kör, så jag ser det inte som förlust. Hade med allt sånt de andra annonserna men tänkte jag kör utan denna... dom flesta förstår väl att den har c-lås alarm och klima etc... men kanske borde nämnt sportstolar i helskinn osv...lite viktigare grejer |
|
| Sätt in en bild på interiören. Priset är det inget fel på... | |
|
Jag skulle ta bort all text om att bromsarna bak behöver bytas. Sådant kan man diskutera på plats med en eventuell köpare efter provkörning eller eventuellt på telefon om köp. Även snacket om motorgaranti skulle jag ta bort. Och sedan in med en utrustningslista och fler bilder. Rent generellt ska det inte finnas något i annonsen som kan oroa en eventuell köpare. En kunnig sådan ställer rätt frågor och får då informationen av dig. En okunnig köpare ställer inga frågor utan köper bilen i befintligt skick. |
|
|
Jag skulle vilja se mer bilder, dels från interiören, men också från flera vinklar. Detta kan låta futtigt men det har faktiskt betydelse. Annonsen måste locka köparen att verkligen bli sugen på bilen. Just nu finns 1 bild som dessutom ser lite "trist" ut. Naturligtvis blir inte bilen sämre av att du bara har 1 bild men man väcker inte köparnas "sug" om man inte presenterar bilen på ett lockande sätt. Se dessa bilder exempelvis: Länk //Lövet |
|
|
Lägg till Blockets begagnatförsökring. Det lockar säckert en del. Fixa fler bra bilder, både exeriört och interiört. Är den fräsch så visa det! |
|
Terry N |
Exakt Lövet, du var sekunden före mig. Annonsen på 530 touringen är mkt bra + mkt bra bilder. Jag blev sugen på bilen, trots att jag just har köpt coupe och inte har det minsta behov av kombi just nu. (har renoverat klart kåken) |
|
Ska lägga in flera bilder, grejen är att jag hade fler bilder i föregående annons men med högre pris... så jag tänkte jag kör utan nu.. Personligen hade jag också velat se bilder annars hade jag nog hoppat över bilen.. tänkte på snacket om motorgarantin, är inte det en säker grej om någon vill finansiera bilen genom lån att han inte behöver vara rädd att något i motorn skulle gå sönder ? tack för feedbacken i alla fall |
|
|
Håller också med om bakbromsarna. Lämna in den och få det bytt och stryk det ur annonsen. |
|
|
Jag är inte alls spekulant på den här typen av bil, men jag har ändå några synpunkter. Förrutom fler bilder så skulle jag kolla igenom texten, den är lite väl "ungdomlig" just nu med felaktig meningsuppbyggnad och särskrivningar, det avskräcker garanterat många spekulanter då man får intrycket att det är en ovårdad tonåring som äger bilen. Finns även flera detaljer i texten som man kan arbeta på: "Det enda som behövs göras och det inte på en gång är byta bak bromsar som börjar ta slut. Men dom har jag redan köpt för att byta men ej hunnit så dom får du på köpet(också köpta på BMW)" - Skriv (inte ordagrant...): Bakbromsarna håller säsongen ut/Bakbromsar bör bytas snarast (beroende på skicket), nya orginalbromsar medföljer, enkelt byte. Bilen är också utrustad med bl.a Steptronic - Ta med fler exempel, finns säkert något du har glömt, vinterdäck tex, köper man en ny idag så vill man inte börja oroa sig för vinterdäck om en månad. Har personligen ett 1 års garanti på HELA motorn och annat kvar som du ev. kan ta över om du finansierar bilen genom banken jag har ett lån på. - Här är det lite oklart, gäller garantin enbart om du tar över lånet? Förtydliga det stycket. Sen så är det stor skillnad på "lån" och "förmånligt lån". Står det enbart lån i en text så är det, iaf för mig, avskräckande. Lycka till. |
|
fredde 7 |
Ska inte en 02:a vara faceliftad? |
| Facelift på coupén kom först -03 | |
| b | |
| Varför inte byta bromsarna själv inför försäljning? Jag personligen skulle skippa annonsen helt pga av bromsarna. | |
|
Ska man sälja bil idag gäller det verkligen att fånga köparens intresse med en bra annons! Särskillt en sån bil som lockar kräsna köpare som är få till antal. Skulle jag efter 330ci så skulle den bilen hamnat längst ner på intresselistan, endast en bild, taskig info om utrustning, inget regnr, dåligt upplägg Mitt måtto när jag sålde min 330Ci var "bäst annons på blocket". Bilen blev snabbt såld och jag slapp alla tråkiga långa samtal med miljoner frågor om skick, utrustning, historik etc etc. Framför allt väldigt få samtal och dom som ringde var alla seriöst intresserade |
|
|
Mitt tips.. fixa bromsarna innan du lägger ut annonsen.. sedan kör du mer fakta istället för "sköntext". Typ så här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.