AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.265

Lackering av 635 - Vad kan man förvänta sig?

Visa användare
276
pmkarlss
635 CSiA -86
VW Caravelle TDI 4-motion -06
VW Polo -04

BMWCS #6947
Jag har nu lackat 635:an men ät inte helt nöjd med slutresultatet. På lite håll så ser det helt perfekt ut, men är man nära ser man diverse ojämnheter här och där. Den är lackad med 3 lager lack, lite stenskott samt ytrost är fixad i samband med lackeringen, helt nya skärmar är monterade fram, nya kofångare både fram och bak. Frågan jag ställer mig själv är vad man skall förvänta sig. Grejjar en lackerare att få ett dylikt objekt i nyskick, eller skall man accpetera lite smådeffekter?

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Förutsättningarna låter ju mer än bra,att få ett fullgott resultat med bla nya framskärmar.
Men tyvärr får man oftast nöja sig med vad man betalar för. =(
Självklart ska du påvisa de brister du ser.

Mvh Patrik
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Det är nog dels en fråga om vad du betalat för och hur mycket yrkesmän dom är!

När jag lackade om min 630 på 80-talet gjorde lackaren om lacken direkt för han blev inte nöjd med resultatet.
Bra gjort men ändå inte helt bra visade det sig. Finishen kunde man inte klaga på men det blev "för tjock" lack som jag fick problem med efter 5-10 år.

Per L
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Ja, det beror sig på vad dealen var från början, men ändå, jag skulle aldrig vara nöjd, med ett mindre bra resultat utan att möta lackeraren vid bilen, och förklara att mycket timmar är nedlagt från din sida, och då vill man självklart ha ett bra resultat.
Ge dig inte utan att de är åtgärdat, tar han ej på sig något, säg då att det måste åtgärdas på dom mest utsatta ställerna tex huv, dörr, skärm. och att du i sånna fall står för det själv.
(det brukar visa att man menar allvar, och en deal uppstår, förhoppningsvis, kanske 50/50, beroende på vad du betalt från början)

men, men,, jag råkade utför samma sak själv, då jag lackade min 3-serie cab e30 i vintras, tyvärr så var det en "privatlack" dock bet. jag 12.500:- vilket jag tykte var ok, killen vägrade dock at åtgärda huv, skuff, stötf, som jag ville ha omgjort för att överhuvudtaget se på bilen, så jag skruvad av grejerna och lämnade i dom på akturiserad lackfirma.
I bland är det surt, men man får se det som "lärpepengar"

Visa användare
276
pmkarlss
635 CSiA -86
VW Caravelle TDI 4-motion -06
VW Polo -04

BMWCS #6947
Lackeraren är hyffsat seriöst har säkert 20 års erfarenhet, jag gav honom 15 k för jobbet. Jag kollade på en 911 kaross som han lackerade strax innan min bil, och den var mycket bra. Jag påtalade en del brister när jag hämtade bilen och han erbjöd sig att ta bilen över en helg och fixa. Man funderar dock på hur mycket bättre det blir av ett till lager, respektive vad som kräver mer seriösa åtgärder.

- Småbucklor är kvar i lacken på några ställen
- Något rinnspår
- Lacken är härligt blank / len på de flesta ställen men riktigt sträv på andra (typ A-stolpen)
- Ibland ser det ut som det är inlackade dammpartiklar eller någon annan smuts, d.v.s. små upphöjningar / prickar i lacken
- De har dragit upp "body" för långt upp på några ställen, till exempel ovanför kofångaren bak på skärmen = ojämn / grov yta
- Framkanten på motorhuven är vågig om man drar fingret i "springan"

Som sagt, jag är 95% nöjd, men mina våta drömmar är inte riktigt infriade. Tack för era kommentarer!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.