|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har hittat en 525i -93,22000 mil som Kronofogsmyndigheten(osäker på stavningen)säljer ut och nu undrar jag om det är nån som köpt bil av dom och kan tipsa lite om hur det går till.....det stod att man fick ringa och bestämma tid för visning och sen skicka in ett bud,men vad tror ni man kan ge för en sådan bil?Visst spelar det stor roll på hur bilen ser ut och hur motorn är men tror ni 10-15 000:- är för lite? Mvh Ricke | |
|
Enligt vad jag har hört så är det inte ovanligt att bilhandlare köper sådana bilar. Jag tror att du köper bilen i befintligt skick och kan därför inte komma och klaga på att skicket inte var det förväntade. Mvh |
|
markus00 |
Du lär aldrig få bilen för under 25 000 kr |
Imran |
25 000 kr bara???? Inte en chans! |
| De lär väl ha någon kunnig person som värderar, inte skänker de väl bort bilar? | |
|
De säljer ofta till högsta bud men ingen garanti eller liknande så där kan du ju tjäna någon krona. Dock ska man ju tänka på att tidigare ägaren kanske inte är så glad att bli av med bilen. kanske har kvar en extra nyckel? kanske inte hade råd att sköta bilen sista tiden? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
mag |
En till tanke är att skicket på bilarna ibland liknar skicket på tidigare ägares ekonomi ;) Nog kan man göra fynd dock, ofta bjuder folk som dårar så bli inte "bjudartokig", moms till kommer dessutom på priset har jag för mig glömm inte det. //Magnus |
| Det finns ett reportage om bilauktion hos kronofogdemyndigheten här på sidan, läs och begrunda. | |
|
Det bud man ger ska vara med moms och allt så inget tillkommer......Jag tror dock inte så många är intresserade av bilen så man får väll börja på 15000:- vore ju tråkigt och bjuda 30000:- när ingen bjudit mer än 5000-10000:- eller hur? Mvh Ricke |
|
|
det är rätt, man ska bjuda så lite det bara går. o mycket mera än 15000:- till 17000:- ska man inte bjuda på en sådan bil, man vet ju aldrig. Man köper ju grisen i säcken det får man ej glömma. |
|
| 15-17' är väl lagom för halva bilen... | |
markus00 |
man får önska dig lycka till på auktionen glöm inte momsen som tillkommer bara. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.