|
|
|
|---|---|
|
Eller är det bara en design grej för att se att bilen har M-paket? Snyggt tycker jag inte det är på 1-serien i vilket fall som helst, på E39 är den helt ok. Länk | |
| Jag kan inte tro att den skapar någon downforce. Det sitter ju ett stort svart plastsjok som hindrar luften att strömma på det sätt som skapar marktryck. | |
| Den är bara där för syns skull. En diffusor fungerar ju som så att luften tvingas expandera i kanaler under bilen och ett lägre tryck då uppnås under bilen vilket i sin tur ger bättre tryck på hjulen. Så den har ingen som helst funktion. | |
| Jag läste i E90-katalogen (har jag för mig) att den skulle hjälpa till att kyla diffen men det låter som ren bull. 99.9% ren designgrej. | |
|
Ja att den är en separat del och ser ut som den gör är ju bara visuellt, men visst har skilladen i form någon sorts effekt. Förmodligen rätt så liten, och inte märkbar för föraren dock. :-) Formen hade nog kunnat ändrats mycket mer diskret och ändå gett önskad effekt på de aerodynamiska egenskaperna. Jag vet att jag har läst någonstans där det provades och redovisades vad skilladerna var i daowforce och drag. Downforce kanske den inte var tal om föresten, snarare reducering av lift. :-) Betydande skillnad var det i alla fall. Det var i och för sig inte en 1-serie som provades. |
|
| Jag läste att M5:an E60 var neutral när det gällde marktryck (dvs varken downforce eller lift). Medan en vanlig E60 hade en del lyft, det stod dock inget om M-paket eller inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.