AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.139

Ska ni ställa av bilen över vintern?

Ny
22
Nynex
BMW 330Ci 2002.
Ska ni ställa av er bil över vintern? Själv hade jag min 330 Ci årgång 02 avställd förra vintern, inte kört den på vintern sen jag köpte den.

Ni som kör 330 hur klarar bilen vintern? Vi här nere i Skåne brukar inte få snö så många dagar om året. Funderar på om jag ska köra min nu i vinter eller om jag ska ställa av den igen och ta bussen. Känns lite tråkigt att slita i onödan på bilen, men samtidigt är det ju riktigt surt att ta bussen till jobbet.
Det finns inget roligare en en bakhjulsdriven bil på vinterväg. Klart bilen måste rulla hela vintern så man får leka lite.
//Gravis

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det är som du säger en bil. Använd och förbruka den! Ok, har man en bil för 1 miljon kan jag tänka mig att man kör en 330 eller något på vintern men att välja bussen före en 330 skulle jag aldrig göra. Lade på mina nya vintersulor igår. Ska bli kul med lite snö igen :)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ptja, tvätta bilen minst en gång i veckan på nån högtryckstvätt, glöm inte att gå in i hjulhusen och spola och framför allt huka dig ner för underrede. Hade inte skadat om du lägger på lite rostskydd innan vintern. Blir säkert inga problem.

Visst det är lite snö på våra skånska vägar, men desto mer salt. Klart man skall använda sin bil, men inte alla har ekonomiska förutsättningarna för slit&släng livsstilen.

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Klart som f*n man rullar på vinterväglag!

tillochmed en 320d med automat blir kul på vintern! ;)

//amullo
---
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.