AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.632

Unikt? problem med centrallås E34

Ha
77
Hardy
530iM -02
Hej!
Har letat och letat efter inlägg men hittar inget som beter sig som mitt.

-Om jag låser bilen på förardörren händer inget med passagerardörren. Alla andra dörrar + lucka låses.
-Om jag låser från passagerardörren händer inget med förardörren. Alla andra dörrar + lucka låses.

Om jag låser med motsatt dörr låst, låses alla andra. Om jag låser med motsatt dörr upplåst, låser bilen upp igen som om just den dörren var ur funktion, men det är den inte om jag låser/låser upp där.

Någon?? Någon fiffig person som kan klura ut det här åt mig??

Tack på förhand!

(BMW E34, 535i sedan, -92)
Ha
77
Hardy
530iM -02
Har testat att "nöd-låsa/låsa upp" nu, på båda sidor men det funkar inte. :-(
Fattar faktiskt ingenting... :-(

---------------------------
Körglädje alla dar i veckan
Jag hade ett liknande problem på min 530 när jag köpte den.
Jag bytte centrallås motor på förardörren, hjälpte inte, flyttade över den nya motorn till passagerar dörren istället (det är samma).
Sen funkade det
An
13
AndreasL90
Bmw 525i -93
Ja har nästan samma problem med min 525.

Låser jag från förardörren så låser allt utan passagerardörren.
Men låser jag från passagerardörren så låser alla dörrar inkl. förardörren.
Jag skulle också vilja ha lite hjälp här,, har pratat med en mekaniker som sa direkt att det måste vara centrallås motorn. Jag skulle också kunna tror det. men är det någon som har nån annan ide´ innan man åker och köper en.
Ha
77
Hardy
530iM -02
Sjukt nog har mitt system hoppat igång lite halvt, ibland när jag låser förardörren låses inte passagerardörren men när jag låser igen funkar det. Helskumt.. Glapp motor då eller?
Mvh
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Hej.

Låter som glapp i avkännaren i någon motor så att "dörren tror" att den är låst när den ifakto är öppen och tvärt om. Om det är nog mycket glapp så kan detta hoppa fram och tillbaka.....

/Gunnar
/Santorinblå 530iAT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.