|
|
|
|---|---|
|
Hej Ny både här och som bilägare. Hoppas ni har överseende med denna kanske dumma fråga. När jag vrider av tändningen och tar ur nyckeln på min 535 (90:ia) fortsätter stereon att gå, borde den inte slockna? Samma sak gäller med elhissarna, men de slutar att lysa/fungera när man öppnat och slagit igen dörren. Är allt som det ska eller ska jag börja felsöka? Mvh | |
|
nästan 3 år senare får du svaret! det ska vara så så du behöver inte oroa dig :) länge leve bakhjulsdriften½ |
|
![]() 13.407 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Min stereo (535i -89) stängs dock av när man vrider av tändningen (behöver tändläge I för att den skall gå igång). Radion använder sig av original-kablage. Enligt användarmanualen är detta det normala beteendet. 0 - Lenkung verriegelt. Verbraucher sind ausgeschaltet, einige jedoch, wie z.B. Stand- und Parklicht, Innenbeleuchtung, Warnblinkanlage, elektrische Sitzverstellung und Anzünder, sind funktionsfähig. 1 - Lenkung entriegelt Weitere Verbraucher wie Radio, Bordcomputer können bedient werden. |
|
hmm, vet många bmw ägare som har som mig att det går att starta stereo utan att ha nyckeln i ens :S men jag kan även köra torkarna utan att ha nyckeln i men det vette fasen om det ska vara så :P länge leve bakhjulsdriften½ |
|
![]() 13.407 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Allt beror nog på hur man kopplar :-) Om man använder originalkablage skall det inte vara så. Det kopplas ganska friskt ute i stugorna, ibland lite väl friskt :-) Men å andra sidan kan jag faktiskt tänka mig en del vill kunna slå på radion utan att behöva slå på tändningen - och självklart så kopplar man då in radion så att man får den funktionaliteten. Lite personlig smak helt enkelt. |
|
Tack för svaren om än något sena ;) Om jag nu minns rätt fanns det en knapp bakom stereon, där man kunde välja om stereon skulle gå utan att ha nyckeln i tändningen. Så det löste sig bra! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.