AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
998

Glapp tändning?

Mx
42
Mxrush
E39 540IAT -98
Hej

Ny både här och som bilägare. Hoppas ni har överseende med denna kanske dumma fråga.

När jag vrider av tändningen och tar ur nyckeln på min 535 (90:ia) fortsätter stereon att gå, borde den inte slockna?

Samma sak gäller med elhissarna, men de slutar att lysa/fungera när man öppnat och slagit igen dörren.

Är allt som det ska eller ska jag börja felsöka?

Mvh
Visa användare
15
Rostovich
E39 Bmw 523i -98
nästan 3 år senare får du svaret! det ska vara så så du behöver inte oroa dig :)

länge leve bakhjulsdriften½
Visa användare
ProPro-medlem
13.407
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Min stereo (535i -89) stängs dock av när man vrider av tändningen (behöver tändläge I för att den skall gå igång). Radion använder sig av original-kablage.

Enligt användarmanualen är detta det normala beteendet.

0 - Lenkung verriegelt.
Verbraucher sind ausgeschaltet, einige jedoch, wie z.B. Stand- und Parklicht, Innenbeleuchtung, Warnblinkanlage, elektrische Sitzverstellung und Anzünder, sind funktionsfähig.

1 - Lenkung entriegelt
Weitere Verbraucher wie Radio, Bordcomputer können bedient werden.
Visa användare
15
Rostovich
E39 Bmw 523i -98
hmm, vet många bmw ägare som har som mig att det går att starta stereo utan att ha nyckeln i ens :S men jag kan även köra torkarna utan att ha nyckeln i men det vette fasen om det ska vara så :P

länge leve bakhjulsdriften½
Visa användare
ProPro-medlem
13.407
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Allt beror nog på hur man kopplar :-) Om man använder originalkablage skall det inte vara så.

Det kopplas ganska friskt ute i stugorna, ibland lite väl friskt :-)

Men å andra sidan kan jag faktiskt tänka mig en del vill kunna slå på radion utan att behöva slå på tändningen - och självklart så kopplar man då in radion så att man får den funktionaliteten. Lite personlig smak helt enkelt.
Mx
42
Mxrush
E39 540IAT -98
Tack för svaren om än något sena ;) Om jag nu minns rätt fanns det en knapp bakom stereon, där man kunde välja om stereon skulle gå utan att ha nyckeln i tändningen. Så det löste sig bra!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.