|
|
|
|---|---|
|
525i -92 E34 ej AC får enbart värme från vänstra sidan men högra funkar som den ska känner när man vrider reglaget att den hackar i botten läget värmen, verkar som att värmen fastnat där vad kan det bero på ? hur kan man återgärda detta ? | |
|
...det första jag tänker på är värmeventilerna, finns nog massor på de. Men såklart, två gamla oplar (hua) så har själva vajern till värmereglaget strulat. Länk |
|
|
säkert ett hölje som har hoppat ur eller ett fäste till wiren som är trasigt vid reglaget |
|
|
Hej! Vänster värmereglage skall ha ett "hack" då du vrider till det kallaste läget. Det skall gå att stänga av högra värmereglaget med denna funktion, vad jag har läst på forumet. Annars kan du kolla värmeventilerna genom att köra motorn till driftstemp. Ställ båda reglagen på minst 20-22 C. Motorn behöver ej var igång. Känn efter om det klickar i båda värmeventilerna och att dessa är varma. Skulle tro att din ena ventil kärvar/elfel, då du bara får värme på ena sidan. ( En ventil för hö resp. vä.) Så dessa båda skall klicka, då de stänger/öppnar. Värmen styrs elektriskt så felet kan oxå ligga i själva reglagen. Men börja att kolla ventilerna. Finns mektips å massor fakta om dessa på denna sida. Ventilerna är jätte enkla att byta finns massor på skroten. Mange |
|
|
ska testa rengöra ventilerna som visas på mekartipset men känns inte som att felet sitter där men klart värt att testa |
|
| Mina tickade fastän dom hade hängt sig lite, såg ut som någon gummipackning eller något som fullständigt hade kladdat ihop sig, så den öppnade/stängde bara en liten bit. Men som sagt, rengöring var busenkelt. | |
|
har nu regjort dessa värmeventiler men blev ingen förbättring vad ska man hitta på nu ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.