|
|
|
|---|---|
Neptun |
Slänger in ett par frågor på min väg mot verkstaden. Problemet uppdagades ifjol på så sätt att det började och rycka lite granna. Skit i tanken tänkte jag och hävde i STP Svart.Gick bättre & bättre och tänkte att allt var frid & fröjd. Ivåras djävlades den ett par gånger men nu är helvetet löst. Svårstartad, rycker som attan (kall eller varm kvittar)och svarar ej vid hastigt gaspådrag. För det mesta kommer man upp i varv om man smyger igång den. Någon som har en idé eller två ? Har beställt nya stift, bränsle o luftfilter för byte under morgondagen. Kan förresten meddela det att bränslefiltret aldrig byts med automatik på servicen enl aukt. BMW-verkstad, om inte kunde vill det förstås |
|
Hejsan, Min har gått 15400 mil och har aldrig haft problem förrän nu. Samma ryckiga fenomen, och jag har också tänkt att det är skit i bränslefiltret. Ska in på service snart, och ska be dem kolla. Hur som helst, rycker som mest över 3500 varv, och varvar inte ur på ett jämnt sätt - rycker liksom fram och tillbaka under fullt acc på dessa varv. Känns också lite tamare än normalt. Det konstiga är att det kan gå flera mil där den går perfekt och känns stark, men sen kommer det tillbaka. Inga stora startproblem, men ibland får jag dra runt länge innan det tänder. Har också upplevt att bilen har hackat till under lugn körning, särskilt vid motorbroms. Är lite kluven och fruktar allt från motorstyrning till filter... Någon hjälp att få tro? Lägger in denna som eget inlägg också! |
|
Neptun |
Då var det gjort ! Har bytt alla ovanstående detaljer och konstaterade att det blev bättre men inte bra. Fortfarande tjafs. Fortsättning följer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.