|
|
|
|---|---|
|
Hej, Soekte inlaegg men fann inget som foerklarade eller beskrev just mitt problem. Motorn funkar bara bra, men naer motorn blivit varm sa finns det ett visslande/vinande ljud fran turbo/grenroer. Naer bilen aer kall och jag laddar turbon hoer man inte detta vinande. Vinandet aer samma som naer en generator rem boerjar bli dalig och slira...... Bilen drar inte extra diesel, laddar aeven om det visslar/viner. Men sjaelvklart laddar jag inte fullt nu naer bilen aer som den aer. Har koert 500mil sa haer men boerjar bli orolig och tror inte att det aer sa bra. Bilen aer trimmad (ESS, Norge) och en turbo har redan bytts (BMW). Naer bilen var kass yttrade sig detta pa de klasiska visen. Nu har jag dock inte en aning vad som kan vara fel, men funderar pa om det inte aer packningen till turbon som boerjat laecka vilket orsakar vinandet och minimal fall i tryck. Hur yttrar sig ett packningshaveri foer turbo respektive grenroer pa en turbodiesel?? Eller aer det bara o riva ner hela skiten??? Kommer inte att dra till BMW och betala 5000skr foer nagot som jag sjaelv kan goera!!! VIlle bara hoera med er som vet, innan jag boerja dra ner saker. Om det laecker vid/i/intill ontercoolern, kan detta orsaka vinandet och effektfoerlust??? Mvh marineutter | |
|
Ingen som vet...hur ett packningshaveri foer turbo respektive grenroer yttrar sig? Kaenner ingen mek som kan vaegledning i detta...och onoedigt att demontera i onoedan...:< mvh marineutter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.