AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.360

Köpråd 325i E90

-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Hej, funderar på att slå till på en 325i E90, aut -05a, har varit och provkört den och den kändes bra men är det nåt man bör tänka på vad gäller E90? Har läst om del som haft problem med ryckningar vid kallstart osv.
I den här tråden hittar du säkert nått nyttigt, om du inte blir avskräckt...:
Länk
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Faktum är faktiskt att jag skummat igenom den tråden, såg att du verkade haft en hel del fel på din bil, den jag tittar på har gått 5200 mil så jag hoppas att dom flesta felen redan är åtgärdade, tänkte ringa till bmw danderyd imorgon och kolla vad som är gjort på bilen.
Den var ju riktigt skön att köra annars, känner inte nåt större sug för en till audi nu när jag nyss sålt min TT.
so
10
soeder
320dA -08
Jag hade exakt en sådan från ny till c:a 5.000 mil. Det enda felet på 3 år var att den ena strålkastarspolaren fastnade, men det var när den var alldeles ny och fixades direkt. För övrigt såg jag att min bil var till salu i ett halvår innan den såldes så det är nog läge för att pruta.

Söder
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Aha okej, det låter bra. Ja ringde till bmw och hörde mig för vilka garanti.rep den varit inne på och han kunde endast se att den varit inne för en sidoblinkers som lossnat. Jag glömde dock att kolla om kupèfläkten lät på fullt fräs kom jag på såhär i efterhand, han på bmw påpekade att det var ett återkommande fel på dessa bilar, kvittrande ljud på fläkten. Vad hade dom satt ut för pris på din bil?
so
10
soeder
320dA -08
Låg på Blocket och såg ut som privatannons men ägaren var en bilfirma
började i våras på 230, sist jag såg den i aug var det runt 200 och nu är den såld.

Söder
-Jonas-
Jo jag köpte min precis när den hade premiär så då får man räkna med fel.

-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Ja de e nog sant som du säger clubsport :)

Jag slog till iaf, ringde säljaren och fixade vinterdäck på alu och skatt i priset, alltid nått har tyvärr aldrig varit en storprutare :P Men 189000 för en fin bmw 325 med läder, comfort och advantage plus paketet tycker jag inte är så farligt ändå. Nu får man hålla sig till tåls till freda alt måndag bara då den blir leveransklar :D
Gratulerar till köpet - är själv lite sugen på ngt liknande! Du får nog ändra lite i din profil dock... =P
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Haha, ja sådär kan de ju gå när man e lite trött :D Nu står det rätt iaf!
so
10
soeder
320dA -08
Grattis Jonas, du kommer nog inte ångra dig!

Söder
-Jonas-:
Grattis, låter som ett bra pris med den utrustningen. Min sålde dom iväg för 250.000 för ett halvår sen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.