AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.706

Stabilisatorstag 200-210mm

Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Hejsan

Jag letar efter Stabilisatorstag för BMW som är 200-210mm långa, är det någon som vet vilka BMW modeller som kan ha detta eller om någon annan bil som passar.
Fästena ska vara vända 180 grader som på bilden nedan.
__
|
|
|
|__

Jag bytte dämpare i somras till ställbara på min bil och stabilisatorstagsfästena är längre ner på de nya dämparna, så orginalstagen är c:a 60mm för långa. Det går att använda orginal men stagen är inte i standard läge så därför letar jag nya stag som är kortare = 200-210mm långa.

MVH Jonas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har inte det svar du önskar, men det borde ju gå att kapa ur 60 mm och svetsa ihop orginalstagen igen.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Håller med Anders-72.

Kan t.o.m gänga staget och sätta på ett gängat rör med tillhörande låsmutter så får du ställbart stag, om det är det till krängningshämmaren??

Mvh:Jonas B.
Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Det låter intressant då jag ändå tänkt köpa ställbara stag i framtiden.
Ska kolla upp gängverktyg + billiga stag på Biltema så kanske man kan göra ett billigt test med deras grejer.

MVH Jonas
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Kolla på M3 e36 stabilisatorstag är nog i "rätt" längd nr 31352227203.

Bild på realoem nr 6.

Länk

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Håll svetsen borta från kränghämmaren! Värmen förstör härdningen och du har ett stycke prima järnskrot i handen. Skräddarsydda hämmare kan beställas från Verrera. Byt en i taget annars kan det vara svårt att sortera ut vägegenskaperna. Lycka till !/Chassietrimmarn.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kan hålla med om att man inte bör svetsa på själva krängningshämmaren som jobbar lite mer torsion och förmodligen är lite uppskrämd medelst härdning, men själva stabilisatorstaget är inga problem att svetsskarva. Då det har kulleder i båda ändar kan bara drag och tryckspänningar överföras och får man bara staget rakt är det inga problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.