|
|
|
|---|---|
|
Jag ska kolla oljenivån i min växellåda en E34 535 91 vilken storlek på insexnyckeln behöver jag till pluggen på växellådan?, är det någon som vet? /Ramona | |
|
Hmmm...har du ingen oljesticka på din automatlåda? Torde väl finnas...eller? Jag har då detta fina tillbehör på min "stackars" 735:a med likadan låda :) Visst har du väl en ZF4HP 22 EH låda i din? Mvh Janne. |
|
|
Host!.... Sorry,läste lite för snabbt...eller dåligt! Du har naturligtvis en manuell låda.... Kommer inte riktigt ihåg vad det var i min fd M535:a, men minns jag inte fel så var det 17mm insex,antagligen samma dimension på din låda... Kan säkert vara fel,så du får väl hoppas på bättre mer exakta svar ;) Men annars så kanske du kan söka i inläggen borde vara diskuterat tidigare kan man tycka.. Eller så tar du med "hela din insexlåda" :) Mvh Janne. |
|
|
Ett tips eftersom jag gissar på att du inte bytt olja något nyligen är att inte bara kolla oljan utan byta den. Mycket enklare och billigare att byta olja än att byta låda =) Häller du i Castrol SMX-S 75w-85 får du dessutom en låda som är mer lättväxlad i synnerhet när det är kallt. Inte så dumt att byta olja i bakaxeln heller, lämplig olja är Castrol SAF-XJ 75w-140. Tror heller inte det sitter någon magnet i oljepluggen så det är inte dumt att sätta på en magnet från utsidan på bägge pluggarna några mil innan man ska öppna pluggen. |
|
| 14mm är insexnyckeln, sen Midlands super M5 olja är mycket lämplig olja. | |
Transocean |
Biltemas ATF i den manuella lådan och Castrols olja i slutväxeln, funkar fint. |
| man ska helst inte ha atf i vxllådan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.