|
|
|
|---|---|
|
hej. nu är jag jävligt less på min bil, vill bara elda upp den!!!!! det började ca 20 min efter jag köpt den. bilen i fråga är en 530i manuell 93a med 540 motor. bilen började rycka å gå dåligt bitvis. som att den tappade en cyl ibland. när jag kom hem å ställde den på tomgång gick den inte på alla. okej, åkte till ok å köpte mig 8 tändstift. ingen skillnad. köpte mig en ny tändspole å bytte runt den. ingen skillnad. kanske en ventil som farit tänkte jag. kollade komp. å de var bra. då fick jag för mig att ta bort minus polen, lät den stå i en kvart, stoppade tillbaka polen. då gick den som den skulle, i en dag. sen började den missa en cyl igen. då måste ju vara nå el relaterat. lämmnade in bilen på bmw för diagnos. visade fel på lamda 2. bytte den till en bättre beg. ingen skillnad. efter bytet visade den fel lamda 1. kan verkligen båda gå samtidigt? jag tror då inte de. så jag har inte bytt en av lamdasonderna än. men efter det så lånade jag hem en styrbox från skroten. ingen skillnad. tog isär lmm å rengjorde den. ingen skillnad. nu är jag helt tom i skallen på vad som kan vara fel. i chek control fältet står det ESD regelt och bremzlight elektrik.men det är väl den där CCM boxen som är paj, men det ska väl bara påverka check controlen, inget annat? eller? skulle vara grymt tacksam om någon kan hjälpa mig. mvh jonatan | |
|
Använd Länk och sök på: *Ventilkåpspackningar *(insugs-)Membran Har du kollat om det är oljigt runt "bakre" tändstiften? -Läckande ventilkåpspackningar gör att olja rinner ner till tändstift/Tändspole och orsaar misständningar. |
|
| jo de har jag kollat. torrt å fint nere vid tändstiften. och packningen såg då bra ut. men man tycker ju att det ska ha med nå el å göra. för då man tagit bort minus polen. då nollas ju datorn och då gick ju bilen bra tills den då förmodligen fick något felmeddelande. | |
|
Hej. Byt du lamda 1 också när diagnosen visade fel på den med. Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.