|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| V-power endast. Enkelt och kort svar :) | |
|
hfw: Vilket test! Jag är imponerad! Tyvärr blir väl kvaliten i ett test baserat på endast fyra + fyra prov ganska låg. Jämför med att kasta en tärning åtta gånger... Men _all_ära_ åt ditt test ändå! Själv sitter jag mest och petar mig i naveln framför TVn och tycker saker, medan du däremot verkligen åker ut med klocka i hand och _provar_!!! Mer sånt! Coolt! |
|
|
"Tyvärr blir väl kvaliten i ett test baserat på endast fyra + fyra prov ganska låg" Nej det blev den inte. Konfidensen i mätningarna var riktigt hög, men visst är skillnaden på några % svår att lösa upp, men det var vad man säger signifikant. Jag tänker överhuvudtaget inte jämföra med att kasta tärning, och inte heller med att äta spagetti eller sjunga en sång... då alla dessa tre jämförelser är ungefär lika relevanta :o) |
|
|
Hmmm...så du menar att du efter 4 + 4 st prov verkligen vågar säga att bilden inte skulle vara en annan om du verkligen skulle utföra 100 eller 1000 tester? Med vilken statistisk precision då, om jag får fråga? |
|
pg_ice |
tankar jag 98 oktan i M3an så svartryker den vid fullgas V power: ingen svartrök då kör jag iofs med kolfiberinsug utan LMM och chip anpassat för det. vete fasen vad det kan bero på,men där ser man ju skillnaden direkt mellan 98 och vpower att den existerar. vet ej om styrsystemet eller chippet är optimerat för högre oktan eller om styrsystemet känner av den högre oktanen och skickar på med mindre bränsle med v power? hfw kanske har några teorier? |
|
"hfw kanske har några teorier?" Jovisst kanske jag har det - det är kul att teoretisera :o) Näe, jag har inte en suddig vad det skulle kunna vara. "svartryker" låter obehagligt. V-power har ju högre oktantal och högre bombkalorimetriskt värde har jag för mig, ungefär som 98 har ett par % högre bombkalorimetriskt värde än "95" (eller obra soppa å sprit... som det är... spriten HÖJER oktantalet till 95 - sug på den ;o). Det där kan bergis någon förbränningstekniker mer om, men svartröken låter nästan som ventilstyrningar eller nått, men det försvinner ju med V-power säger du. Knepigt... men JAG skulle snacka med en riktig Tarzan på det där. En kille som inte bara gillar att teoretisera eller behöver förlita sig på statistisk signifikans för att uttala sig :o) Frid över nejden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.