|
|
|
|---|---|
|
Hjälpte en bekant att beställa en rekond hos en Stockholms firma. Helrekond var beställd med speciell inriktning på att fylla i stenskott som missprydde huvens front. Skulle enl. firman kosta 3500:-. De bad speciellt att lackstift med bilens kulör skulle medtagas. När bilen idag hämtades så var ägaren mer än missnöjd. Ingen utav stenskotten var ifyllda, inredningen var endast dammsugen, hår kvar på nacksödens baksida(liten klibbig fläck lämnad på ryggstödet), panel och instrument var avtorkade med en luddande trasa (spår lämnat här och var). Fläckiga vinyl partier. Precis som om man sprayat och fusktorkat. Handskfacket orört. Plastmattorna end. avspolade (. Motor något tvättad, spår av lera i en vrå mot A-stolpen, insugningsrören matta. Dock hade de besvärat sig med att noga rengöra locket till säkringsboxen med vinylspray :)?. Ja i stort sett allt åt h-vete. Hade för mig att man skulle få lite av nybilkänslan tillbaka för dessa pengar. Till saken hör att han som rekade endast tog betalt för en sk. normal rekond (han sa att det stod så på arbetsordern :). Fick för detta betala 2500:-. Även om han gjorde en sk. "normal rekond" så förväntade jag mig dock ett bättre resultat. Skulle tippa på att inte ens 2h är nedlagt på bilen med facit i hand. Vad har ni själva för erfarenheter. Skall man t.ex. förvänta sig att gallren i luftutbåsen är rena och dammfria ? Kommer att ringa dem imorgon och begära en förklaring Bilen är en E39-96. | |
|
Så ska det inte vara! Gå tillbaka och kräv att de gör om jobbet eller lämnar pengarna tillbaka. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Uppenbarligen en tillfälle då det verkar ha gått för fort för att en kvalitetsmedveten kund skall bli nöjd. Jag skulle promt vägrat betala samt krävt de på lånebil tills de fixat kärran i toppskick. Specificera skriftligt till firman så de får en chans att uppfatta vad du/ han som kund avser vara en 100%ig rekond. Om Han inte är nöjd så får jag väl slå ett slag för Sthlms Bilvård, Valhallavägen 156. Har inte blivit missnöjd där ännu, och jag är riktigt kräsen.... Mvh Asken |
|
| Allt är nu utagerat, och alla är nöjda & glada :) | |
| Stabilt att det löste sig PJ. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.