AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
974

BMW 740ia -94a nyköpt.

is
20
ischi87
325i -94
Hej, jag har köpt en bmw 740ia 94- .. funkar hur bra som helst är nöjd som fan, växlar mjukt och går fint i drivlinao allt, har en fråga. jag har ett barn på 6½månad. och skulle behöva stänga av airbag framme på passargerarsidan, hur gör man det? någon som vet, tacksam för svar :)
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Kostade under 2000:- på bmw när jag kopplade ur krockkudden på en tidigare bil. Eller du kanske menade att du skulle skruva själv?
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Mig veterligen finns inte sådan knapp - utan du får lämna in den och låta BMW demontera den, eller annan kunnig personal.
Man kan nog skada sig rätt bra om man inte vet vad man håller på med ang krockkuddar.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Att ta loss kudden är väl ingen raketteknologi, men du kommer antagligen sätta samtliga airbags ur spel om du tar ut den själv (eftersom det blir en felkod).

Bytte ratt på en bil med airbag, föreskrifterna var att ta loss batteriet och vänta en viss tid så att kretsarna laddat ur sig helt. Sedan ska man kunna ta loss den.

325i Cab -08
Jag använde ett 2.2 ohm motstånd på min e39 när jag kopplade bort airbagen i ratten. Fungade prima!

Testade inte att krocka med bilen så jag vet inte hurvida de resterande airbagsen fungerade.. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.