|
|
|
|---|---|
Peter g |
Är det någon som vet var jag hittar betäckningen på kymediet Peter G |
| Har för mig att du skall hitta det på plåten mellan kylaren och grillen. En etikett skall sitta där i mitten. | |
|
Om din bil inte är konverterad så ska du ha R12 i systemet. Detta finns ju som bekant inte längre men det är bara att fylla på med R134. |
|
|
Anders, är det verkligen det? Enligt vad jag har förstått måste man eventuellt byta vissa packningar och slangar för att det nya kylmediet är mer aggressivt mot vissa typer av gummi. Detta brukar väl benämnas som "ombyggnadssatser" hos BMW?! Mvh |
|
svardska |
bara skitprat för att tjäna pengar, det fungerar utmärkt med r134 utan nån ombyggnad... |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det ligger en hel del i vad svardska säger,det funkar för det mesta utan att konvertera, däremot är det lämpligt att byta ut esteroljan i kompressorn. finns visst R12:)) har en full tub i garaget. Och en del system måste tappas som har R12 så visst finns det men det får inte fyllas. MVH Hasso |
|
Jo visst finns det R12.. Men lättare o få tag i R134. Bara o fylla på som sagt. Bor ni i Malmö - Helsingborgs trakten så maila om ni vill ha gas,har en kompis som fixar det föt 700-800:- han har även bra priser på kondensatorer o övriga grejor till kylsystemet,typ rör o sånt. "Billigt e bra men gratis e bäst" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.